توسعه کشور مستلزم توجه بیشتر به ایده‌ها است

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر بابک مختاری در اختتامیه جشنواره دانش‌آموزی ایتاپ که امروز (10 اردیبهشت‌ماه) در دبیرستان غیردولتی پسرانه دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به حوزه علم و فناوری اظهار کرد: اکنون در دوره دانش به سر می‌بریم؛ بقا و حیات انسان‌های اولیه بر شکار کردن و شکار نشدن استوار بود و انسان به مرور زمان از شکار کردن به کشاورزی روی آورد.

وی افزود: در دوره کشاورزی که نزدیک به سه هزار سال به طول انجامید، قدرت فکر کردن اهمیت بیشتری پیدا کرد و سپس انقلاب صنعتی رخ داد که موجب شد مهندسان و صاحبان صنایع در مقایسه با کشاورزان به موفقیت‌های بیشتری دست یابند و جایگاه بهتری در جامعه داشته باشند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اما دوره کنونی که ما در آن به سر می‌بریم، دوره دانش و دوره اهمیت دادن و توجه کردن به ایده‌ها است؛ به عنوان مثال فیسبوک تنها یک ایده بود که با وجود زیرساخت‌هایی چون کامپیوتر و اینترنت به آن توجه شد و توانست رشد کند و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا تبدیل شود.

مختاری ادامه داد: در کشور ما نیز می‌توان از سایت دیجی‌کالا به‌عنوان نمونه خوبی از این شرکت‌ها نام برد که تنها با راه‌اندازی سایتی با هزینه‌ای حداقلی اکنون با 2500 کارمند و درآمد میلیاردی توانسته است که خود را به یکی از شرکت‌های موفق در کشور تبدیل کند.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر می‌توان این‌طور برداشت کرد که توسعه کشور مستلزم نگاه بیشتر به ایده‌ها و فراهم کردن شرایط و فضا برای رشد و شکوفایی آن‌ها است.

این جشنواره برای اولین‌بار در سطح مدارس اهواز و با رویکرد محیط زیستی در قالب ایده‌های فناورانه، نقاشی و کارتون، فیلم، مقاله، پاورپوینت، شعر، آثار ادبی و عکس برگزار و در پایان از ایده‌های برتر تقدیر شد.

در این جشنواره ایده‌های ساخت مدل فیزیکی دستگاه ایروپونیک از خانم نیوشا کرمی چنسی‌نژاد، موتور حرارتی حافظ و رفع مشکل موتور استرلینگ از علی بهروزی‌زاده و ایده استفاده از گیاهان پوشی برای مبارزه با ریزگردها از آرین قربانی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا