در سال جدید تاکید بیشتر بر فعالیت‌های علمی و فرهنگی است

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، کتر غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در حاشیه افتتاح این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه معتقدم فعالیت انجمن‌های علمی در دانشگاه از هر کار دیگری مهم‌تر است اظهار کرد: در سال جدید تاکید بیشتر ما بر فعالیت‌های علمی و فرهنگی است و کمتر به دنبال دیگر مسائل هستیم.

وی افزود: به نظر من اگر بتوانیم فعالیت‌های علمی و فرهنگی را در دانشگاه توسعه دهیم به رسالت خود عمل کرده‌ایم.

خواجه در پاسخ به اینکه عملکرد دانشگاه در زمینه فعالیت‌های علمی و فرهنگی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در این خصوص دیگران باید عملکرد دانشگاه را ارزیابی و با سال‌های گذشته مقایسه کنند، اما احساس من این است که همه همکاران تمام تلاش خود را کرده‌اند و دانشگاه عملکرد مثبت داشته است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی به‌طور قطع می‌تواند در ارتقای رتبه دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور اثرگذار باشد، اما هدف ما این نیست بلکه مهم این است که این انجمن‌ها فعال باشند.

 

وی توسعه و تقویت هرچه بیشتر انجمن‌های علمی را از برنامه‌های امسال دانشگاه عنوان کرد و گفت: نمایشگاه و جشنواره حرکت امسال بسیار عالی برگزار و استقبال زیادی از آن نیز شده است؛ امیدواریم انجمن‌های علمی بیشتری تشکیل شده و دانشجویان مشارکت بیشتری داشته باشند.

خواجه افزود: از دانشجویانی که با مشارکت فعال در انجمن‌های علمی امروز این رونق را ایجاد کرده‌اند و همچنین دست‌اندرکاران حوزه معاونت فرهنگی که به پیشرفت روز افرون انجمن‌های علمی کمک می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

همچنین محمد اکبرزاده، دبیر انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا هدف از این جشنواره را معرفی دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی عنوان و اظهار کرد: در این جشنواره انجمن‌های علمی دانشجویی شیمی، ژنتیک، زمین‌شناسی، دامپزشکی، معماری، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، کتاب و اندیشه، فلسفه، اقتصاد، نانو، مکانیک، بیوسیستم، خاک‌شناسی، آب، آمار و علوم کامپیوتر مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت برپا خواهد بود، گفت: مراسم اختتامیه در ساعت ۱۷:۳۰ این روز برگزار می‌شود و برگزیدگان در بخش‌های انجمن برتر، ترویج علم، طرح برتر، نشریه برتر، ارتباط با صنعت، آموزشی و پژوهشی معرفی و تقدیر خواهند شد و به جشنواره کشوری حرکت راه خواهند یافت.

دبیر انجمن‌هاب علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره خاطرنشان کرد: عصر امروز کارگاه مستندسازی فعالیت‌های اجتماعی و فردا، کارگاه آموزشی تراریوم برگزار خواهد شد؛ همچنین نمایشگاه عکس آب و زندگی تا پایان این هفته در نگارخانه معاونت فرهنگی این دانشگاه برپا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا