نسخه اولیه امن ترین گوشی هوشمند جهان رونمایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، جان مکافی در گفتگو با وب‌سایت نیوزویک، اطلاعات تازه‌ای از پروژه تولید محصولی منتشر کرده که به اعتقاد او، تعریف واقعی یک گوشی هوشمند کاملا خصوصی است.

مکافی قصد دارد این گوشی هوشمند ایمن را سال جاری و از طریق شرکت امنیتی MGT که ریاست آن را بر  عهده دارد، پیش روی مشتاقان قرار دهد. این متخصص امنیتی در گفتگو با وب‌سایت نیوزویک، مشخصات و قابلیت‌های این گوشی هوشمند را که John McAfee Privacy Phone‌ نام گرفته، این‌چنین بیان کرده است:

سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام شده ست تا در نهایت، چنین محصولی به مرحله تولید برسد. این گوشی هوشمند از مجموعه متنوعی از سوئیچ‌ها در بدنه پشتی بهره می‌برد. این کلیدها امکان جدا کردن مؤلفه‌های فیزیکی نظیر باتری، آنتن‌های وای‌فای، بلوتوث و سیستم تشخیص موقعیت مکان یا حتی دوربین و میکروفون را فراهم می‌کنند. این گوشی امن، امکان شنود از طریق دستگاه‌های استراق سمع یا رهگیری از طرف اپراتورهای تلفن همراه را نیز منتفی خواهد کرد. علاوه بر این، می‌توانید از گزینه جستجوی اطلاعات در فضای آنلاین، بدون افشای هویت خود بهره ببرید.

 مشخصات کامل این گوشی هوشمند قرار است یک هفته پیش از عرضه آن به بازار، در اختیار عموم قرار گیرد. دیگر شریک سرمایه‌گذاری MGT در این پروژه، یکی از بزرگ‌ترین استخراج‌کننده‌های بیت کوین در آمریکا است که مدعی شده هر ماه حدود ۱۰۰ بیت کوین یعنی ۱۳۰ هزار دلار تولید می‌کند.

گوشی هوشمند جان مکافی ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد و بازار هدف آن کاربران تجاری و شرکتی است. به اعتقاد مکافی، انتشار اسناد جدید در خصوص جاسوسی‌های گسترده از کاربران، نظیر آنچه در مستنداتVault 7 ویکی لیکس شاهد بودیم، می‌تواند به جلب توجه طیف گسترده‌تری از کاربران آگاه از  مشکلات حوزه حریم خصوصی منجر شود. به سرانجام رسیدن این پروژه تا حد زیادی به کاربرپسند بودن محصول نهایی بستگی خواهد داشت.

امیت ستی، مشاور ارشد شرکت سینوپسیس معتقد است بازار خاصی برای دستگاه‌های این‌چنینی وجود دارد؛ با وجود این، عموم کاربران به استفاده آسان و همچنین قابلیت‌های موجود در یک دستگاه، بیش از سطح امنیت و حریم خصوصی آن اهمیت می‌دهند.

او در این خصوص می‌گوید:

در دنیایی که افراد به‌طور آگاهانه، اطلاعات مختلف خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و به‌راحتیِ استفاده از ابزار، بیش از مؤلفه‌های مربوط به حریم خصوصی آن اهمیت می‌دهند؛ به نظر نمی‌رسد استقبال گسترده‌ای از گوشی هوشمندی شاهد باشیم که با تمرکز بر بحث حریم خصوصی و امنیت توسعه‌ یافته است .

متخصصان حوزه امنیت سایبری از انتشار اخبار مربوط به توسعه گوشی هوشمندی با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی استقبال کرده‌اند. با وجود این، متخصصان معتقدند با توجه به افزایش نفوذپذیری دستگاه‌های هوشمند، امنیت و حریم خصوصی باید به اولویتی در فرایند تولید تمامی گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

کایل ویلهویت، محقق ارشد امنیتی در شرکت دامین‌تولز، نگاه کامل‌تری به این پروژه دارد:

من مدافع تولید هر دستگاهی هستم که با در نظر گرفتن مؤلفه‌های حفظ امنیت و حریم خصوصی تولید شود و گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیستند. با وجود این، در نظر داشته باشید که برای رسیدن به امنیت کامل و بی‌عیب و نقض، باید ترکیبی از مکانیسم‌های امنیتی فیزیکی و مجازی در یک دستگاه به کار گرفته شود. با این تفاسیر، بسیار کنجکاوم تا لیست کاملی از قابلیت‌های این گوشی هوشمند را مشاهده کنم.

مکافی با انتشار تصویری از نسخه اولیه Privacy Phone در دستانش، توییتی با مضمون زیر را منتشر کرده  است:

سخت‌افزار، مؤلفه‌ای اساسی در تأمین بحث امنیت کاربران گوشی‌های هوشمند است. البته نرم‌افزار هم نقشی اساسی در احتمال نقض امنیت کاربران دارد.

آن‌طور که اعلام شده است، مکافی قصد دارد این محصول را در سال جاری پیش روی مشتاقان قرار دهد.  نسل دوم این محصول در سال آینده میلادی در دست توسعه قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا