چیزی فراتر از گوشی هوشمند

گوشی های تلفن همراه هوشمند به ابزار مورد نیاز برای زندگی مدرن مجهز شده اند. تب "هوشمندسازی" همه جا را فرا گرفته است؛ از همین رو، ارائه تعریف جدیدی از "هوشمندی" در گوشی های هوشمند، یک شاهکار محسوب نمی شود.

درحال حاضر، هوشمندسازی بیشتر به معنای پیش بینی نیازهای مصرف کننده و تضمین ارائه دستگاهی است که بدون ایجاد اختلال در زندگی روزمره کاربر، نیازهای وی را مرتفع می کند.

وظیفه یک دستیار هوش مصنوعی بیش از یادآوری قرار ملاقات ها و تاریخ های مهم است. این دستیار، کارهای مختلف را سازماندهی کرده و منجر به کاهش سطح استرس می شود؛ در نتیجه میزان تمرکز کاربر افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال، نرم افزار هوش مصنوعی آربو (Arbo) برای گوشی های اندروید، یک رابط کاربری جدید است که از لحظه برخاستن از خواب تا هنگام خواب شبانگاهی، کاربر را در امور مختلف راهنمایی می کند.

شارژ آهسته، عمر باطری کم، خروجی های ناکافی، صفحه نمایش نامناسب و حافظه پایین، مواردی هستند که شما را از گوشی های هوشمند دلزده کرده اند، اما وضعیت نسل آینده گوشی های هوشمند چگونه خواهد بود؟

هوش مصنوعی (AI) قطعا تعریف جدیدی از نحوه تعامل دستگاه های هوشمند با زندگی روزمره ارائه کرده اند، اما "هوشمندی" تنها ویژگی نسل آینده تلفن های همراه نخواهد بود. دستگاه هایی پرقدرت، با طول عمر بالای باطری، و ابزاری که واقعا می توانید در طول روز و برای انجام کارهای مختلف به آن اتکا کنید.

نسل آینده تلفن همراه هوشمند با یک پردازشگر Qualcomm Snapdragon و حافظه رم 4 گیگابایتی، با هیچ محدودیتی برای انجام کارهای مختلف با سرعت بالا مواجه نخواهد بود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: cnet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا