ارائه بسته تشویقی صادرات به شرکت های دانش بنیان با کمترین بهره

به گزارش سیناپرس، دکتر بهزاد سلطانی، در گفتگو بامهر،در خصوص اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان برای صادرات هر چه بیشتر آنها مصوبه ای را به تصویب رساندیم، اظهار داشت: برای تشویق هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان به صادرات، تسهیلات با کاهش دو درصدی (از ۱۱ به ۹ درصد) در اختیارشان قرار می دهیم.

وی با اشاره به این تسهیلات گفت: برخی از شرکت ها ابتدا محصولات خود را صادر کرده و سپس به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه می کنند تا وام برای صادرات دریافت کنند.

سلطانی خاطر نشان کرد: در این صورت شرکت های دانش بنیان می توانند مستندات خود را به صندوق نوآوری و شکوفایی بیاورند تا بتوانند برابر با رقم صادراتی خود با یک درصد سود از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند؛ این وام برای تولید و صادرات مجدد آن شرکت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه عمده تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی پس از صادرات است، ادامه داد: اما برای پیش از صادرات هم تسهیلاتی به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهیم؛ شرکت ها در این صورت می توانند پس از عقد قرارداد با طرف خارجی برای دریافت تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: در واقع می توانیم برابر با میزانی که شرکت دانش بنیان با طرف خارجی قرار داد منعقد کرده است وام به تصویب برسانیم.

سلطانی ادامه داد: در همین راستا، شرکت دانش بنیان با وام اخذ شده از صندوق نوآوری و شکوفایی به تولید و صادرات می پردازد و پس از مدت زمانی که مشخص می شود باید بازپرداخت وام را آغاز کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا