اپل و توسعه فناوری شارژ بی‌سیم از راه دور

 به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از تلگراف، اطلاع از تلاش این شرکت برای شارژ بی سیم تجهیزات موبایل، موجب افزایش امیدواری نسبت به منسوخ شدن سیم‌های شارژر در بین کاربران شده است.
اختراع جدید اپل شامل روشی است که در آن فرکانس‌های الکترومغناطیس به عنوان پرتوهای حامل انرژی به سوی دستگاه‌های موبایل ارسال می‌شوند. در حال حاضر از این امواج به عنوان ابزاری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. 
گفته می‌شود اپل قصد دارد در جشن 10 سالگی آیفون که درسال جاری میلادی برگزار می‌شود، قابلیت شارژ بی‌سیم این دستگاه را رونمایی کند. این شرکت هفته گذشته در یک گروه صنعتی به نام Wireless Power Consortium عضو شد. با وجود این شیوه مورد استفاده اپل برای شارژ بی سیم تجهیزات این شرکت هنوز مشخص نشده است. گفته می‌شود که اپل برای شارژ آیفون، از فناوری‌های شارژ بی سیم متداول در بازار که با استفاده از یک شارژر بی‌سیم در فاصله کوتاه انجام می‌شود، استفاده نخواهد کرد و به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال توسعه فناوری شارژ بی‌سیم از راه دور است.
شارژ بی سیم از راه دور ایده جدیدی نیست و اپل از سال‌ها قبل به دنبال دستیابی به این فناوری است. اولین اختراع اپل در زمینه شارژ بی‌سیم، برای شارژ بی سیم کامپیوترهای iMac بود که در سال 2010 میلادی به ثبت رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا