استفاده از پهپادهای هوشمند برای فرار از دست کوسه ها

به گزارش سیناپرس از مهر به  نقل از دیجیتال ترندز، الگوریتم یاد شده که توسط گروهی محقق در استرالیا ابداع شده از دقت ۹۰ درصدی برخوردار است و لذا به خوبی می تواند حیواناتی خطرناک مانند کوسه ها را از آبزیان بی خطر مانند دلفین ها و وال ها تمییز دهد.

الگوریتم یاد شده با استفاده از تصاویر ویدئویی تهیه شده توسط پهپادها از کوسه ها طراحی شده و با افزودن آن به تجهیزات فنی نصب شده بر روی پهپادها می توان علائم هشداردهنده در مورد حمله قریب الوقوع کوسه ها را برای شناگران ارسال کرد.

گفتنی است که چشم غیر مسلح انسان حاضر در یک هلیکوپتر تنها با دقت ۱۸ درصد قادر به تشخیص درست یک کوسه است و این رقم در مورد انسان حاضر در یک هواپیمای گشت زنی به ۱۲ درصد کاهش می یابد.

تحقیقات برای تکمیل این طرح حدود ۱۲ ماه به طول انجامیده و برای طراحی الگوریتم نهایی از بیش از ۸۰۰۰ عکس هوایی و همین طور ویدئوهای تهیه شده با پهپادها استفاده شده است. هشدارهای پهپادهای امداد و نجات بعد از شناسایی کوسه ها برای گارد ساحلی و نیروهای امدادی ارسال می شود.

قرار است با صرف هزینه ۴۰ هزاردلاری ۳۵ پهپاد با توان پروازی ۱۵ دقیقه تا ۴ ساعت در سواحل مختلف استرالیا به این امکانات مجهز شوند و افرادی هم برای استفاده از پهپادهای یاد شده آموزش های لازم را دریافت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا