دانشگاههای شریف و یو اس ام مالزی تفاهم نامه امضا کردند

هیاتی آکادمیک از دانشگاه USM مالزی به سرپرستی دکتر اَسما اسماعیل، ریاست این دانشگاه و دبیرکل اسبق آموزش عالی وزارت آموزش عالی مالزی و با حضور احمد فرحان معاون آکادمیک و بین الملل دانشگاه 'یو اس ام' و تعدادی از مدیران این دانشگاه از صنعتی شریف بازدید داشتند.
دکتر اسماعیل در جلسه با دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مسئولان امور بین الملل دانشگاه از تمایل زیاد دانشگاه USM برای برگزاری دوره های مدرک دوگانۀ ارشد و دکتری با دانشگاه صنعتی شریف سخن گفت.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های مدرک دوگانه به این سبب که تنها نیمی از دورۀ تحصیلی دانشجو در کشور میزبان سپری می شود، از لحاظ تأمین مالی برای دانشگاه آسان تر است.
در پایان این جلسه پس از بررسی زمینه های همکاری میان صنعتی شریف و USM ، تفاهم نامه همکاری های آموزشی پژوهشی به امضای رئیسان دو دانشگاه رسید.
بازدید از مراکز پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف و سخنرانی دکتر اسماعیل با عنوان «تحصیلات عالی بدون مرز: تجربۀ مالزی» در جمع تعدادی از اعضای هیات علمی و مسئولان دانشگاه، از دیگر برنامه های این هیات مالزیایی در بازدید از صنعتی شریف بود که به منظور بررسی چالش های تحصیلات عالی در جهان مدرن و تجربه کشور مالزی در مواجهه با این چالش ها ارائه شد.
دانشگاه USM مالزی با بیش از 30 هزار دانشجو، یکی از برترین دانشگاه های پژوهش محور مالزی بوده و دارای سه پردیس در مالزی و یک پردیس بین الملل در کشور هند است. 
مطابق رتبه بندی بین المللی 'کیو اس' QS، این دانشگاه در حوزه های مهندسی معدن، مهندسی شیمی، مطالعات محیط زیست و مدیریت گردشگری جزء 50 دانشگاه برتر دنیاست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا