پایه اقتصاد دانش بنیان مغز نخبگان است

سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ۲۰۱۷ اظهار داشت: تاکنون پنج دوره از برگزاری این نمایشگاه می گذرد که در دوره های اول به سختی هزار دستگاه در آن حضور داشتند.

وی با بیان اینکه اکنون در این دوره از نمایشگاه بیش از ۱۰ هزار دستگاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: محصولات حضور یافته در نمایشگاه که توسط شرکت های دانش بنیان به تولید رسیده اند از لحاظ سطح دانش با محصولات چهار سال گذشته خیلی تفاوت دارد.

به گفته ستاری این محصولات از دانش بالایی برخودارند و این یک قدرت است که باید استمرار یابد.

وی با بیان اینکه تجهیزات آزمایشگاهی پژوهش سراهای دانش آموزی که توسط ستاد توسعه فناوری نانو توسعه یافته اند با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل راه اندازی شده اند، اظهار داشت: یکی از شروط تجهیز این پژوهش سراها تجهیزات ساخت داخل است. بزرگترین مشکل ما برای اقتصاد دانش بنیان خودمان هستیم؛ تبلیغات خارجی که در تابلوهای سطح شهر دیده می شوند یک حمله هستند این یک فرهنگ فلاکت است زیرا خودمان باور نداریم که می توانیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بزرگترین مسئله برای توسعه اقتصاد دانش بنیان خودمان هستیم بیان داشت: ما باید باور داشته باشیم که می توانیم کاری انجام دهیم در واقع باید تفکرات خود را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استار تاپ در کشور وجود دارد که در دو و سه سال اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند.

به گفته ستاری ساخت تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی یک نهال است که باید آرام آرام توسعه یابد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به محصولات فروخته شده در نمایشگاه ساخت ایران در چهار سال گذشته گفت: در طی این مدت ۳۲۰ میلیارد تومان محصول توسط دانشگاه ها و مراکز آموزشی خریداری شده است.

به گفته ستاری امسال بیش از ۵۰ دستگاه جدید در نمایشگاه عرضه شده است و این موضوع می تواند اشتغال زا باشد.

وی افزود: پایه اقتصاد دانش بنیان و تحقق آن منابع زیرزمینی نیست، بلکه مغز نخبگان این کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا