18 طرح پژوهشی مشترک میان ایران و روسیه اجرایی می‌شود

 نشست بررسی و تصمیم گیری در مورد طرح¬های پژوهشی مشترک ایران و روسیه در راستای تفاهم نامه مشترک میان بنیاد علم دو کشور در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی برگزار شد.

نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) در این نشست با ابراز خرسندی از گسترش سطح همکاری و افزایش تعداد طرح های پژوهشی مورد حمایت از 12 طرح به 18 طرح، از حضور یک روزه نمایندگان بنیاد پژوهش بنیادین روسیه تقدیر کرده و آن را نشانه تعهد به همکاری مشترک دانست.

ضرغام در ادامه خواستار افزایش زمینه های همکاری به ویژه در زمینه برگزاری کارگاه های مشترک تعیین اولویت های منطقه ای و بررسی چهارچوب طرح های چند جانبه مشترک شد.

در ادامه نیز پروفسور Panchenko رئیس بنیاد پژوهش های بنیادین روسیه (RFBR) سرعت در اطلاع‌رسانی و انتشار دومین فراخوان حمایت از رساله های دکترا و در نهایت نتیجه همکاری مشترک میان دو بنیاد را ستودنی و تعدادبالای طرح‌های دریافتی را نقطه عطف همکاری ایران و روسیه دانست.

رئیس بنیاد RFBR همچنین نقطه قوت همکاری مشترک ایران و روسیه را مشارکت بالای دو دانشگاه لومونوسوف مسکو و سنپیترزبورگ دانسته و این امر را نوید بخش همکاری های بیشتر میان دانشجویان و اساتید ایران و روسیه دانست.

در پایان این نشست طرفین ضمن امضای متمم، برنامه اجرای 18 طرح مورد حمایت برای سال 2016-2017 را نهایی و بر ادامه همکاری در سطوح گسترده تر تاکید کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا