ضرورت انجام پروژه‌های مشترک دانش‌بنیان بین دانشگاه‌های ایتالیا و دانشگاه شریف

دکتر فتوحی، رییس دانشگاه صنعتی شریف در این دیدار که با حضور «والریا فاسیون» وزیر خلاقیت، بین‌الملل‌سازی و استارتاپ ایالت کامپانیا، «گوئیدو فابیانو» وزیر اقتصاد و توسعه ایالت لاتسیو و دبیرکل شهر ناپلز برگزار شد، به ارائه گزارشی از روابط آکادمیک شریف و ایتالیا پرداخت.

وی افزود: ایتالیا بیشترین میزان عقد تفاهم‌نامه را با دانشگاه صنعتی شریف داراست و تا به حال 12 تفاهم‌نامه میان دانشگاه‌های مطرح ایتالیا و شریف امضا شده است و هم‌اکنون قرارداد دوره مشترک دکتری با دانشگاه مطرح پلی‌تکنیک میلان وجود دارد.

دکتر فتوحی همچنین به سفر سال گذشته خویش به ایتالیا اشاره کرد و از پتانسیل فراوان همکاری علمی میان شریف و ایتالیا سخن گفت.

در ادامه، دکتر موقر، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه شریف به معرفی این دانشگاه پرداخت و ابراز امیدواری کرد که روابط محکم شریف و ایتالیا در آینده تقویت شود و به فعالیت‌های گسترده‌تری بینجامد.

همچنین، هیات ایتالیایی از رضایت و خرسندی ایتالیا برای فعالیت‌های پژوهشی و آکادمیک مشترک با شریف سخن گفتند و ابراز امیدواری کردند که همکاری‌های میان شریف و نهادهای علمی ایتالیا در قالب پروژه‌های مشترک دانش‌بنیان و برنامه‌های مشترک پژوهشی-آموزشی افزایش یابد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، دانشگاه‌های کشور ایتالیا یکی از بهترین شرکای علمی شریف در فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی بین‌المللی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا