نخستین مرکز بوم گردی حیات وحش کشور در دلیجان راه اندازی می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد کردی  افزود: پناهگاه حیات وحش موته با مساحت 205 هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان و در چهار شهرستان دلیجان، میمه، محلات و گلپایگان قرار دارد که قسمتی از آن در استان مرکزی واقع است.

وی اظهارکرد: 65 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده حیات وحش موته در منطقه استان مرکزی واقع شده است که 44 هزار هکتار آن در شهرستان دلیجان قرار دارد.

کردی بیان کرد: بالاترین تراکم حیات وحش کشور درگونه های آهو، کل و بز و قوچ وحشی به تعداد 18 هزار راس در این محدوده جغرافیایی قرار دارد که مورد بازدید گردشگران و طبیعت گردان قرار می گیرد. برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان، نخستین مرکز بوم گردی حیات وحش راه اندازی می شود.

کردی خاطر نشان کرد: بی شک راه اندازی این مراکز تاثیر به سزایی در جذب گردشگر، طبیعت گردان ، دوستداران محیط زیست و توسعه اقتصادی این شهرستان دارد.

فرماندار دلیجان گفت: در این شهرستان علاوه بر پناهگاه حیات وحش موته که قسمتی از آن در محدوده جغرافیایی دلیجان قرار دارد پناهگاه حیات وحش جاسب نیز بعنوان یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با وسعت 17 هزار و 100 هکتار در شهرستان دلیجان واقع شده است.

وی گفت: منطقه جاسب محل اتصال رویشگاه زاگرس شمال غربی با ارتفاعات ایران مرکزی با تنوع گیاهی و طبیعت کوهستانی این زیستگاه بستر زیست جانوران و گیاهان جنگلی را مهیا کرده است.

کردی گفت: زیستگاه حیات وحش جاسب دلیجان در سال 1381 با موافقت شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به عنوان پناهگاه حیات وحش تحت پوشش حمایت های زیست محیطی درآمده است. وجود این ذخایر ارزشمند راه اندازی بوم گردی حیات وحش در این شهرستان را ضروری می کند.

دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعیت و در فاصله 90 کیلومتری قم قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا