توسعه محتوای الکترونیکی در کشاورزی با همکاری ایران و ژاپن

به گزارش سیناپرس به نقل از از پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی، به دنبال طرح جامع آموزش الکترونیک برای ارتقای توانمندی‌های نیروی کار با هدف کاهش بیکاری و دستیابی به فرصت‌های عادلانه آموزشی ما بین این پژوهشکده و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA)، دوره‌های آموزشی شش‌گانه توسعه محتوای الکترونیکی در حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه به اجرا درآمد.

این آموزش ها در زمینه های «توسعه کشت کلزا»، «ارتقای بهره‌وری در تولید نخود دیم»، «توسعه کاشت و فناوری گیاه شیرین بیان»، «تولید کاهوی گلخانه‌ای به روش هیدروپونیک»، «مدیریت بهینه مصرف آب در کشاورزی» و «طراحی ساختار سازه‌های گلخانه‌ای» ارائه شد.

برگزاری این دوره های آموزشی با هدف توسعه محتوای آموزشی الکترونیکی با کیفیت بالا برای آموزش‌های مهارتی (Vocational Training)، ایجاد برابری در دسترسی به محتوای آموزشی، انتقال فناوری‌ها؛ دانش و تخصص مختصصان ژاپنی در رابطه با حوزه آموزش الکترونیک، ایجاد و توانمندسازی شبکه‌ی سازمان‌های آموزشی و سیاست‌گذارانِ این حوزه و توانمند‌سازی دانشجویان و جویندگان‌کارِ فارغ‌التحصیلِ دانشگاه‌ها جهت یافتن شغل مناسب و یا آغاز کردن یک کسب و کار در استان کرمانشاه صورت گرفت.

جایکا یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینهٔ توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می ‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا