خانه های هوشمند پرستار شخصی می شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری مهر، محققان دانشکده معماری دانشگاه کانزاس با دریافت کمک هزینه تحقیقاتی ۵۱ هزار دلاری موفق به طراحی خانه هوشمندی شده اند که مجهز به تعدادی حسگر برای جمع آوری اطلاعات بیومتریک ساکنان منزل است.

با توجه به افزایش قابل توجه سرعت دسترسی به اینترنت می توان از قابلیت انتقال حجم عظیمی از اطلاعات برای جمع آوری داده های مربوط به سلامت انسان استفاده کرد. این داده ها که از محیط اطراف جمع آوری می شوند فرایند رسیدگی به بیماران را تسهیل کرده و از آنها می توان برای پیش بینی احتمال ابتلای افراد به امراض خطرناک استفاده کرد.

حسگرهای یاد شده علاوه بر اطلاعات افراد می توانند اطلاعاتی در مورد تعداد موارد خروج افراد از آپارتمان، تعداد موارد رفتن به حمام، مدت زمان خواب شبانه و … را نیز جمع آوری کنند.

حسگرهای یاد شده قادر به ترسیم الگوریتم های پیش گویانه نیز هستند و به عنوان مثال اگر یکی از ساکنان خانه بر روی زمین بیفتد زنگ هشدار را به صدا در می آورند. علاوه بر این اگر یکی از افراد با لکنت صحبت کند، حسگرهای یاد شده این امر را نشانه اولیه آلزایمر تلقی کرده و باز هم پیام هشدار ارسال می کنند.

آینه های هوشمند این خانه ها در مورد هرگونه ضایعات یا تغییر ناگهانی و مشکوک در بدن یا چهره افراد هم هشدار می دهند. با نصب حسگرهایی در سرویس های بهداشتی منازل می توان اقداماتی به منظور بررسی ادرار و مدفوع انسان که فعلا در آزمایشگاه ها انجام می شود نیز صورت داد.

انتظار می رود طراحی نمونه اولیه این خانه تا پایان سال ۲۰۱۷ انجام شود و در آینده نه چندان دور شاهد ساخت این خانه ها در مقیاس تجاری باشیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا