ارائه ۸ هزار محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی سالن خلیج فارس از ساعت ۹ تا ۱۷ برگزار می شود.

در پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران هشت هزار و ۹۷۸ محصول ارائه می شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری براساس سطح بندی محصولات ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از هزینه خرید محصولات سطح یک تا سه، مراکز علمی و پژوهشی دولتی را تا سقف معینی پرداخت می‌کند و شرکت‌های خصوصی خریدار نیز می‌توانند از تسهیلات لیزینگ نمایشگاه استفاده کنند. این تسهیلات با سقف معینی از سوی صندوق نواوری و شکوفایی به خریداران ارائه می شود.

سطح‌بندی محصولات حضور یافته در این نمایشگاه در چهار سطح و بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان بومی سازی محصول انجام می شود.

در این سطح بندی مجموعه‌ دانش، مهارت، فرآیندها، سامانه‌ها، ابزارآلات و پژوهش‌ها برای طراحی، ساخت، استفاده، نگهداری و تحقیق و توسعه‌ محصول مورد نظر قرار میگیرد.

ارزیابی فنی هر محصول بر اساس ارزیابی زیربخش‌های الکترونیک، مکانیک، نرم‌افزار، اتوماسیون و مونتاژ انجام پذیرفته و سطح طراحی، سطح ساخت و تولید، سطح کارایی و سطح نگهداری و تحقیق و توسعه، به دقت ارزیابی و مشخص شده است.

در حال حاضر اطلاعات ۸ هزار و ۹۷۸ مدل- محصول از ۳۸۶ شرکت برای حضور در این نمایشگاه مشخص شده است.

همچنین در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه با موضوعات متنوعی برگزار می‌شود. ۲ کارگاه عمومی با موضوع آشنایی با ابزارهای بورس کالا توسط شرکت بورس کالای ایران و ۲ کارگاه عمومی دیگر با موضوع مالکیت فکری توسط کانون پتنت ایران نیز برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا