استمرار دولت روحانی رشد 2رقمی را برای کشور رقم می زند

به گزارش سیناپرس،به نقل از ایرنا،پروفسور حسین آفریده جمعه در جلسه هم اندیشی حامیان دکتر روحانی در بجنورد با اشاره به دو انتخابات مهم شوراها و ریاست جهموری و تاکید بر اهمیت خاص انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری می تواند مسیر فعلی توسعه و پیشرفت کشور را استمرار بخشد و یا بالعکس می تواند این مسیر را متوقف کند.

وی افزود: انتخابات امسال با انتخابات 4سال قبل متفاوت است و ما وظیفه داریم کارنامه روحانی و موفقیت هایش برای توسعه کشور را باز گو کنیم زیرا استمرار این دولت استمرار مسیر توسعه کشور خواهد بود و وضعیت کشور را بسیار بهتر خواهد کرد .

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه روحانی دولت ورشکسته ای را که از دولت قبل تحویل گرفته بود ، از ورشکستگی نجات داد تصریح کرد: دولت روحانی مسائل اصلی و اساسی کشور را هدف قرار گرفته و زیربنا و زیرساخت ها را درست می کند که این مسائل باید در جامعه به درستی برای مردم بازگو و تشریح شود.

آفریده افزود: دولت روحانی توانست موانع را از سر راه بردارد و این اقدامات ارزنده و زیربنایی دولت برای توسعه کشور باید برای مردم بیان شود تا اقدامات دولت برای مردم ملموس تر احساس شود .

وی بیان اقدامات دولت درابتدای روی کارآمدنش در سال 92 گفت: از مهم ترین اقدامات دولت یازدهم در زمان روی کارآمدن پیگیری جدی مسئله برجام و به نتیجه رساندن توافق برجام بود که با اجرای توافق برجام امروز موانع یکی بعد از دیگری در حال حل شدن است و اگرچه هنوز برخی مشکلات وجود دارد ولی فضای بسیار بهتر شده است.

این استاد دانشگاه افزود : دولت برجام را برای فراهم کردن بستر توسعه در کشور اجرا کرد و هم اکنون پس از برجام با وجود کاهش تولید از سوی سایر کشورهای عضواوپک، صادرات نفت کشورما به میزان قبل از تحریم ها باز گشته است یافت، درحالی که در دولت گذشته وضعیت کشور در زمینه نفت و گاز قفل شده بود .

وی بیان کرد: این اقدام موفقیتی بسیار بزرگ است و نباید بگذاریم این موفقیت ها از دست برود.

دکتر آفریده افزود: در فضای پس از برجام شرکت های خارجی برای سفر به ایران و انعقا قرارداد نوبت می گرفتند و احترام ایران در بین کشورها افزایش یافت .

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت : در حالی که در دولت گذشته وضعیت کشور در زمینه نفت و گاز قفل شده بود این دولت قراردادهای ipc را مطرح کرد و امروز تعداد بسیار زیادی با ایران مذاکره می کنند و حتی باید پس از انعقاد قرارداد شریک ایرانی بگیرند و انتقال تکنولوژی توسط شرکت های دانش بنیان داخلی هم انجام دهند که این همان نمایش درست اقتصاد مقاومتی که مورد توجه رهبری است .

آفریده با اشاره موفقیت ها بزرگ دولت در زمینه های مختلف به افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در دولت گذشته حتی یک متر مکعب از پارس جنوبی برداشت نداشیم و در دولت روحانی به برکت اقدامات انجام شده و با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی در روزهای گذشته توسط رئیس جمهوری اکنون میزان برداشت گاز از پارس جنوبی به 2برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه نفت 140دلاری در دولت گذشته فروخته شد و توزیع شد ولی هیچ کارخانه صنعتی ایجاد نشد افزود: روحانی 4 سال پیش کشور را با رشد منفی 3درصد که اشتغال از بین رفته بود تحویل گرفت و امروز به رشد اقتصادی بالای 5درصد رسانده است که بسیار موفقیت بزرگی برای کشور است .

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه امروز دولت یازدهم همه چیز را دارد می سازد افزود : قبول داریم که بیکاری در کشور زیاد است ولی باید دید کدام مسیر به حل مشکل بیکاری و کاهش آن کمک می کند و بی شک ادامه مسیر دولت روحانی به تحقق این امر و کاهش مشکل بیکاری در کشور می انجامد .

وی با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز دولت روحانی در مسیر توسعه کشور گفت: اگر این دولت مستمر شود رشد 2رقمی را برای کشور خواهد داشت و وظیفه ما در این امر سنگین است.

دکتر آفریده گفت : دولت با وجود همه مشکلات و تنگناهای که داشت و تحویل گرفتن کشور با رشد منفی 3درصد از دولت قبل ، هم اکنون کشور را به رشد اقتصادی بالای 5درصد رسانده باید از این موفقیت بزرگ با چنگ و دندان حراست کرد.

این فعال اصلاح طلب بر لزوم مشارکت پرشور در انتخابات تاکید کرد و افزود: برای حفظ دستاورهای دولت روحانی همه باید در عرصه انتخابات حاضر شویم و نگذاریم اتفاق دیگری رقم بخورد .

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به رونمایی رئیس جمهور از منشور حقوق شهروندی در دوران ریاست جمهوری اش گفت: روحانی واقعا پای حقوق شهروندی و مسیر توسعه کشور با وجود هجمه های فراوان محکم ایستاده است پس ما نیز نباید کوتاه بیاییم .

دکتر آفریده با بیان اینکه اردوگاه رقیبان روحانی برنامه برای کار ندارد همانطور که در 8سال گذشته قبل از این دولت نیز برنامه ای برای اداره کشور نداشت گفت: ولی ما ثابت کرده ایم هم در دولت اصلاحات وهم دردولت روحانی با برنامه ایم و مطمئن هستیم که توسعه را برای کشور رقم می زنیم .

وی سیاست خارجی دولت در منطقه را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت : ایجاد حسن اعتماد در مسیر توسعه برای دیگران برای سرمایه گذاری در کشور از دیگر دستاوردهای دولت است .

بر اساس ابلاغ ستاد حامیان مردمی دکتر روحانی در تهران، اقایان قربان مهاجران به عنوان رییس شورای سیاستگذاری استان ، محمد لنگری رییس ستاد در استان و علی مصافی رییس شورای مشورتی استان در ستاد مرکزی منصوب شدند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.

استان 863هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا