توسعه بی‌رویه مراکز سلول‌های بنیادی نگران‌کننده است

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر محمد کافی امروز اول اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه دومین کنگره  بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه ما عامل توسعه و ترویج برخی رشته‌ها و حوزه‌ها هستیم، اظهار کرد: وجود 44 مرکز در زمینه سلول‌های بنیادی در کشور که کار می‌کنند کافی است و نباید در جهت توسعه و تعدد مراکز سلول‌های بنیادی حرکت شود، بلکه باید بر روی مراکز موجود تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: معمولا هنگامی‌ که موضوعی در کشور مطرح می‌شود نهادها دانشگاه‌ها  و مجموعه‌های زیادی به‌عنوان مُد و بدون اینکه زیرساخت و تخصصی در آن زمینه داشته باشند، وارد آن می‌شوند. 

رییس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: سیاست‌های کلان دانشگاه فردوسی بر این است که در حوزه سلول‌های بنیادی حداکثر تلاش و همکاری را با پژوهشگران، دست اندرکاران، دانشگاه‌ها و موسساتی که در این زمینه کار می‌کنند، داشته باشد.

کافی تصریح کرد: سلول‌های بنیادی و پزشکی ترمیمی حوزه‌ای است که قطعا رشته‌ها و تخصص‌های مختلفی نیاز است تا دست به دست هم بدهند تا اتفاق مهمی در آن رخ دهد. عصاره بسیاری از رشته‌های مختلف در این رشته خلاصه می شود.

وی یادآور شد: پیام رشته سلول های بنیادی به متخصصین این است که همبستگی، همگرایی و همکاری می تواند موفقیت در این رشته ایجاد کند. تجربه عملی این موضوع را در خراسان رضوی و مشهد مشاهده می کنیم که دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جهاد دانشگاهی به پشتوانه نهادهای بالا دستی کشور توانستند موفقیتی بزرگ را در این شهر رقم زدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا