کسب و کارهای فعال در فضای مجازی زیر یک سقف

وب و کاربردهای آن در زندگی از ابتدای شکل گیری آن همواره مورد توجه انسان قرار داشته . اما موضوعی که به تازگی مورد توجه قرار گرفته ، ایجاد اشتغال از طریق این حوزه است. نمایشگاه کسب و کارهای فعال در فضای مجازی نیز در شرایطی برگزار شد که نیاز انسان به وب و حوزه اینترنت به طور روز افزون رو به افزایش است و یکی از شرایط موفقیت در فعالیت های تجاری، دسترسی به شبکه جهانی اینترنت است.

در این نمایشگاه که با همکاری سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی و حضور مهمانان خارجی و  شرکت های معتبر داخلی و بین المللی فعال در حوزه کسب و کارهای فضای مجازی و با محوریت اهمیت ایجاد اشتغال توسط فضای مجازی به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، شرکت های معتبر داخلی و بین المللی در زمینه های خدماتی، عرضه محصولات و اطلاع رسانی ایجاد اشتغال کرده اند و فعالیت های خود را به نمایش گذاشتند .

دکتر محمدصادق بیجندی،رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی درباره ابعاد و اهمیت نمایشگاه کسب و کارهای موفق در فضای مجازی گفت: در این نمایشگاه میزبان 51 شرکت فعال در حوزه وب هستیم. آمار بدست آمده نشان می دهد، توسط این شرکت ها 6884 شغل مستقیم و 142035 شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

دکتربیجندی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اگر همه با هم عمل کنیم، موفق خواهیم بود؛ جزیره ای عمل نکنیم و کمک کنیم تا اتفاق خوبی برای کشورمان رخ دهد. این اتفاقی که در دانشگاه علم و فرهنگ افتاد، نتیجه همکاری اعضای کمیته علمی کنفرانس، همکاران سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال، وزارت ICT، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش های مختلف، بخصوص ورود و همراهی بخش خصوصی در این موضوع بود.

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، پیشنهاد ویژه ای را به عنوان سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان مطرح می کنم: هیچ کنفرانسی در کشور برگزار نشود، مگر آنکه در حاشیه آن، نمایشگاهی مشابه آنچه در دانشگاه علم و فرهنگ برپاست، برگزار شود؛ اگر این اتفاق بیافتد، می توانیم کارهای خوبی در کشور در راستای ترویج فرهنگ کار، اشتغال و تولید داشته باشیم. این نمایشگاه در کنار برگزاری کنفرانس، به دانشجویان ایده های عملیاتی می دهد؛ ایده هایی که به تولید محصول برسد، ایده هایی که به فناوری و تجاری سازی برسد.

اشتغال تحت وب که به تازگی در کشور ما مورد توجه قرار گرفته و طرح های تازه ای را به خود اختصاص داده، تاکنون توانسته فعالیت های چشم گیری را به خود اختصاص دهد که این فعالیت ها در سومین نمایشگاه کسب و کارهای فعال در دانشگاه علم و فرهنگ به خوبی به چشم می خورد.

 

گزارش: امیرمحمد غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا