انجام 230 پروژه تحقیقاتی مشترک با کشورهای معتبر اروپایی

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد فرهادی امروز اول اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال، اظهار کرد: ارتباط با صنعت و دانشگاه‌های کارآفرین، استقرار نظام ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای و طرح مهارتی کردن آموزش در دانشگاه‌ها که تا پایان تیرماه امسال به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور داده می‌شود، ازجمله برنامه‌های ما برای تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: رشته‌های جدید بین‌رشته‌ای و چند رشته‌ای به صورت مشترک با بعضی از دانشگاه‌های کُره، هلند، آلمان، فرانسه و…آغاز شده است؛ به خصوص در این سه سال و پس از برجام همکاری‌ها گسترش یافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه گشایش روابط بین‌المللی در دولت یازدهم در علم و تکنولوژی بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: در هر هفته 10هیات علمی از مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی دنیا به ایران آمده‌اند و حدود 10 هیات علمی هم از ایران رفته‌اند. 

فرهادی عنوان کرد: استقرار شرکت های دانش بنیان برخی کشورها در پارک‌های علم و فناوری ما و همچنین به صورت متقابل عملا آغاز شده است تا تولیدات مشترک داشته باشیم.

وی با اشاره به پیوند صنعت، گفت:  39 پارک علم و فناوری در کشور فعال است که 2 پارک هم اخیرا مصوب شده که به زودی فعال می شوند. بزرگترین شرکت داروسازی دانش بنیان در زمینه واکسن در پارک علم و  فناوری خراسان مستقر است. 

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: تعداد موسسات آموزش عالی در کشور افزایش یافته است؛ بعضی از آن‌ها زیرساخت مناسب و قوی دارند که خود را تا حد دانشگاه ارتقا داده اند و برخی از آنان همکاری علمی با سایر کشورها را آغاز کرده اند.

وزیر علوم همچنین در خصوص دوره های تحصیلی مشترک بین ایران و سایر کشورها  گفت: سال گذشته در زمینه فرصت های مطالعاتی بیش از  1000 نفر اعزام به خارج از کشور داشته‌ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا