هکرها از گذرگاه‌های قدیمی حمله می‌کنند

به گزارش روز جمعه گروه اخبارعلمی ایرنا از سی‌نت، مایکروسافت در سال 2010 میلادی نقطه ضعف امنیتی ویندوز را در رابطه با این نرم‌افزار ترمیم کرد. با وجود این، بر اساس اعلام شرکت ضدویروس کسپرسکی، این نرم‌افزار به پرکاربردترین ابزار برای حملات هکری تبدیل شده است. 
کسپرسکی روز گذشته نتایج تحقیقات خود را در خصوص بهره‌برداری بدافزارها و هکرها از نقاط ضعف مجموعه‌ای از نرم‌افزارها منتشر کرد. بر اساس این گزارش یک نقطه ضعف امنیتی موسوم به CVE-2010-2568 که توسط کرم اینترنتی Stuxnet مورد استفاده قرار می‌گیرد، امکان اجرای کدهای مخرب را از راه دور روی کامپیوترهای ویندوز فراهم می‌کند. 
در سال‌های 2015 و 2016 میلادی این شیوه برای حمله به بیش از نصف کاربران کسپرسکی مورد استفاده قرار گرفته است. 
این نقطه ضعف تنها سیستم‌عامل‌های قدیمی مانند ویندوز XP، ویندوز سرور 2008 و ویندوز 7 را مورد حمله قرار می‌دهد. هکرها از این ضعف امنیتی برای ارسال بدافزارهایی استفاده می‌کنند که خود را روی بخش‌های مختلف سیستم کپی کرده و در برابر نرم‌افزارهای ضدویروس مقاوم هستند. 
این نقطه ضعف با وجود به روزرسانی ابزارهای ضدویروس، تا زمان استفاده از نرم‌افزارها و سیستم‌‌عامل‌های قدیمی، همچنان در سیستم باقی می ماند و آن را برابر هکرها آسیب پذیر می‌کند. به همین علت متخصصان امنیتی به کاربران نسخه‌های قدیمی ویندوز توصیه می‌کنند، سیستم‌عامل خود را ارتقا دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا