انجام 35 هزار سیکل ناباروری در مراکز جهاددانشگاهی

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورعابدی امروز اول اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگاه رویان به‌عنوان یکی از قطب‌های فناوری جهاددانشگاهی است که خدمات موثری در زمینه باروری و ناباروری خاورمیانه و جهان ارائه می‌کند.

وی با تاکید براینکه جهاددانشگاهی رسالت خود را افزایش سطح کیفیت زندگی مردم می‌داند، افزود: 136 گروه پژوهشی و 117 مرکز خدمات تخصصی در جهاددانشگاهی فعال است که از این میان 17 مرکز پژوهشی و 41 گروه خدمات تخصصی در زمینه پزشکی ارائه می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی تاکید کرد: گروه‌های علمی و تخصصی جهاددانشگاهی در زمینه‌های علوم پزشکی، سرطان، گیاهان دارویی، باروری و ناباروری و غیره فعال هستند و خدمات موثری را به جامعه ارائه داده‌اند.

پورعابدی تصریح کرد: با اشاره به اینکه امروز به‌نهادهایی نیازمندیم که علاوه بر اکتشافات به استفاده از نتایج آنان تکیه کنند، افزود: سازمان‌هایی که در اکتشاف و پژوهش باقی بمانند با شکست مواجه می‌شوند و سازمان‌هایی که در حوزه تجاری‌سازی در تحقیق فعال هستند شاید امروز پایدار باشند، اما ممکن است در آینده با یکسری موانعی برخورد کنند که به شکست بیانجامد.

وی تاکید کرد: نتایج این کنگره بسیار خوب و روشن بوده و امیدواریم که شاهد ثمربخشی‌های خوبی هم در زمینه تولید سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح کشور، منطقه و جهان باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا