راه اندازی مراکز شتابدهنده استارتاپها در دانشگاهها

مرتضی براری در گفتگو بامهر، با اشاره به برنامه ریزی برای تحقق شعار امسال در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، اظهار داشت: برنامه ریزی برای ایجاد کسب و کار فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور صورت گرفته است به این معنی که قصد داریم از فضای دانشگاهها برای ایجاد کسب وکار استفاده کنیم.

وی با اشاره به هدفگذاری افزایش ۳۰ درصدی ایجاد اشتغال در این بخش در سال ۹۶ و با تاکید براینکه باید از ظرفیت دانشگاهها برای نوآوری و خلق ایده استفاده شود، ادامه داد: افزایش تولید محتوا در فضای مجازی و توسعه کسب و کارهای نوپا می تواند این هدف را محقق کند. براین اساس در حال فراهم کردن زیرساخت و ظرفیتهای لازم در این زمینه هستیم.

معاون امور دولت و استانهای وزیر ارتباطات، گفت: با برگزاری جلسات هماهنگی با دانشگاههای مختلف، موضوع راه اندازی مراکز شتابدهنده در دانشگاهها مطرح شد که هم اکنون نیز در استانهای مختلف، چندین شتابدهنده استارتاپها در دانشگاهها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هدف این است که دانشجو به محض فارغ التحصیلی به یک صاحب ایده تبدیل شود، ادامه داد: دانشگاهها باید به جای فارغ التحصیل، شرکت دانش بنیان تحویل جامعه دهند. چرا که هم اکنون در مرحله نسل چهارم دانشگاهها هستیم که علاوه بر آموزش، پژوهش و فناوری، باید نوآوری کند و فارغ التحصیلان نوآور تحویل جامعه دهد.

براری با اشاره به جلساتی که در استانها برای تبدیل فضای دانشگاهها به کسب و کار، برگزار شده است، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال در همه استانها بتوانیم مراکز شتابدهنده دانشگاهی داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در این برنامه ریزی، حمایت از بخش خصوصی در استانها نیز مدنظر قرار گرفته است تا با ایجاد فضا برای کسب و کارهای نوآور، فارغ التحصیلان در هر استان، به سمت تهران و شهرهای بزرگ مهاجرت نکنند و در نهایت شاهد افزایش نرخ توسعه کسب و کار مرتبط با فناوری اطلاعات در استانها باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا