اعطای جایزه بنیاد عبدالعلی طیب‌علی به برنده جایزه مصطفی

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)؛ بنیاد «خانواده عبدالعلی طیب‌علی» این جایزه را به پاس خدمات افراد منتخب به رفاه جامعه و کمک به دیگران به ویژه قشر جوان به واسطه جسارت و تلاش بی‌بدیل‌شان اعطاء می‌کند.

پرفسور «جکی ای- رو یینگ»،  مدیر و بنیانگذار موسسۀ مهندسی زیستی و نانوتکنولوژی کشور سنگاپور به دلیل دستاوردهای ارزشمند علمی که داشته است، در سال 2016 موفق به دریافت«جایزه دستاورد زندگی عبدالعلی طیب‌علی» شده است.

وی اولین زن برنده این جایزه است. همچنین در سال 2015 به دلیل دستاوردهای علمی برجسته  یکی از برندگان «جایزه مصطفی(ص)» بوده است.

پرفسور یینگ یکی از 100 مهندس برتر جهان به شمار می‌رود و در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ ،۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ جزو ۵۰۰ مسلمان برتر و تاثیرگذار جهان انتخاب و در سال ۲۰۱۴نیز در سنگاپور به‌عنوان زن برتر برگزیده شد.

این دانشمند 51 ساله،به دلیل پژوهش‌های گسترده خود در حوزه نانوفناوری و به عنوان یکی از اعضای هیات علمی «موسسه فناوری ماساچوست»، از شهرتی بین‌المللی برخوردار بوده و این در حالی است که صاحب بیش از ۱۳۰ اختراع ثبت شده و یا در انتظار ثبت است.

وی یکی از حامیان علاقه‌مند به پرورش و ارائه مشاوره به نسل آتی استعدادهای علمی در سنگاپور است. در سال 2003، موسسه تحت امر وی، برنامه تحقیقاتی جوانان را با هدف ترغیب جوانان سنگاپوری به علم، دوره‌هایی در زمینه پژوهش‌های علمی را برگزار کرد. در حال حاضر، بیش از 103 هزار دانشجو و مربی از 290 مرکز آموزشی در این برنامه شرکت دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا