سرپرستی زمین را بر عهده بگیرید

روز زمین در 22 آوریل یا 2 اردیبهشت نزدیک می‌شود. از آن‌جایی که ما تا به حال تقریبا زمین را گند کشیده‌ایم، ناسا این کمپین را برای افزایش آگاهی در باره زمین و ویژگی‌هایش راه‌اندازی کرده است، تا شاید در آینده مسئولیتمان در مقابل سیاره‌ای که حیاتمان به آن وابسته‌ است را بهتر انجام دهیم. در این کمپین شما می‌توانید سرپرستی تکه از زمین را به طور تصادفی بر عهده بگیرید. با این کار می‌توانید علاوه برکسب اطلاعات بیشتر درباره بخش‌های مختلف زمین از روی سایت مورد نظر به افزایش آگاهی عمومی در باره زمین کمک کنید.

برای این کار کافی است تا سری به وب سایت سرپرستی سیاره بزنید. در این سایت نقشه زمین به 64 هزار قسمت تقسیم شده است که به طور متوسط هرکدامشام 88 کیلومتر عرض دارند. با وارد کردن اسمتان می‌تواند اسمتان به یکی از این تکه‌ها به طور تصادفی پیوند بزنید و سرپرستی سیاره را بر عهده بگیرید. به محظ انجام دادن این کار و سرپرستی یک تکه از زمین یا دریا یک نقشه تعاملی به شما داده می‌شود و امکان انتشار سرپرستی‌تان در شبکه‌های اجتماعی. همچنین می‌توانید نقشه‌تان را چاپ کنید، اما از آن‌جایی که این کار برای روز زمین است بهتر است از انجام این کار خودداری کنید.

اما از همه بهتر این است که شما می‌توانید درون اطلاعات ماهواره‌ای ناسا که توسط 18 پروژه علمی درباره زمین ثبت شده است غوطه بخورید. این اطلاعات شاملف میزان رطوبت و مه، اندازه کلروفیل یا سبزینه منطقه، دمای سطح آب، ارتفاع ابرها و بیشتر از این‌ها است. شما می‌توانید به همه این اطلاعات از روی NASA's Worldview website دسترسی داشته باشید. این اطلاعات در واقع همان داده‌هایی هستند که دانشمندان ناسا برای تحقیقاتشان از آن‌ها استفاده می‌کنند. این صفحات به شما نشان می‌دهد که ناسا کارهای بیشتری از ماموریت‌های فضایی انجام می‌دهد.

شعار روز زمین 2017 درباره سواد اقلیمی و محیط‌زیستی است. شعار امسال هم ایستادن، پیوستن و اقدام کردن برای زمین است. در واقع هدف از روز زمین امسال، افزایش آگاهی درباره زمین و مسائل اقلیمی است و به آموزش یه عنوان پایه پیشرفت نگاه می‌کند. هدف از روز زمین امسال افزایش آگاهی‌های شهروندی درباره زمین و خطر تغییر اقلیم است. روز زمین نخستین بار در سال 1970 با هدف افزایش آگاهی در باره زمین ایجاد شد و به دانشگاه‌ها و کالج‌ها محدود ماند. اما حالا تقریبا 193 کشور جهان آن را جشن می‌گیرند. در ایران گاهی به اشتباه از این روز به نام روز زمین پاک نام برده می‌شود.