آزمایشگاه های تشخیص طبی سطح بندی می شوند

به گزارش ایرنا،دکتر ایرج حریرچی روز پنجشنبه در حاشیه دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری 'ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران' در سالن همایش های برج میلاد در جمع خبرنگاران افزود: طراحی سطح بندی آزمایشگاه ها انجام و این طرح تدوین شده است.
وی گفت: در مراحل بعدی طرح تحول سلامت توجه جدی به سطح بندی آزمایشگاه های تشخیص طبی خواهد شد تا علاوه بر اینکه نیازهای مردم را رفع، مطالبات جامعه آزمایشگاهی هم برآورد شود.
حریرچی اظهار کرد: باتوجه به تاخیری که بیمه ها در پرداخت به بیمارستان های خصوصی و آزمایشگاه های دولتی و خصوصی دارند، اجرای این کار را سخت تر کرده است.
وی برلزوم ایجاد شبکه آزمایشگاهی یکچارچه در کشور تاکید کرد و گفت: خدمات آزمایشگاهی باید یکپارچه، اقتصادی، بموقع، منطبق با تکنولوژی روز دنیا و در دسترس مردم باشد. 
حریرچی به تدوین 14 وظیفه برای مدیریت یکپارچه شبکه آزمایشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: این کار به منظور ارائه خدمات بهتر و مناسب تر آزمایشگاهی منطبق با شان مردم و پرداخت هزینه های مناسب باید انجام شود.
قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد که باید شرایطی را فراهم کنیم که در نزدیکی سکونت مردم نمونه آزمایشگاهی اخذ و در جای مناسب آزمایش ها انجام شود و جواب آنها هم در محل دسترس مردم ارائه شود.
دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با حضور جمعی از فعلان ایرانی و خارجی این حوزه از امروز ( 31 فروردین ماه) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد و تا 3 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا