بالگرد، راهکار فیسبوک برای دسترسی اضطراری به اینترنت

به گزارش ایرنا،سخنگوی فیسبوک در کنفرانس F8 از این فناوری رونمایی و اعلام کرد: زمانی که این فناوری تکمیل شود، در شرایط اضطراری امکان راه‌اندازی و دسترسی سریع به اینترنت برای مدت زمانی طولانی و تا رفع شرایط اضطراری فراهم می‌شود.
این فناوری که Tether-tenna نام دارد، در شرایطی که زیرساخت شبکه‌های سلولی دچار آسیب شده، اما خطوط فیبری منطقه قابل استفاده هستند، کاربرد دارد. در چنین شرایطی، بالگرد به یک خط فیبری متصل شده و چندصد متر به هوا می رود تا امکان دسترسی به اینترنت را در منطقه فراهم کند.
این بالگرد که به اندازه یک اتومبیل فولکس کوچک است و فعلا در مراحل اولیه طراحی و تولید قرار دارد، در آزمایش‌های اولیه توانسته است به مدت 24 ساعت به طور مستمر کار کند، اما متخصصان فیسبوک امیدوارند پس از تکمیل بتواند برای چندین ماه امکان دسترسی به اینترنت را بدون هرگونه اختلال فراهم کند.
با این همه، فناوری یاد شده پیش از آن باید چالش‌های متعددی از جمله پایداری در برابر بادهای شدید را پشت سر بگذارد. همچنین با توجه به این که Tether-tenna برای ادامه کار خود نیاز به کابل‌های ولتاژ بالا دارد، مسائل ایمنی متعددی در زمان استفاده از این فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.
فناوری Tether-tenna یکی از فناوری‌هایی است که فیسبوک برای حصول اطمینان از دسترسی دائمی به اینترنت در سراسر جهان، به دنبال تکمیل آن است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا