معاون جهاددانشگاهی: رسانه ها مطالبات مردم را درقالب گزارش پژوهشی ارائه دهند

به گزارش ایرنا، سعید پورعلی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز شهرکرد افزود: شورای فرهنگ عمومی نگاه ویژه به حوزه پژوهش دارد و رسانه ها می توانند به عنوان بازوی کمکی شورای فرهنگی عمومی، مطالبات و دغدغه های مردمی را در قالب گزارش ها، مصاحبه ها و میزگردهای پژوهشی و علمی به این شورا ارائه دهند.
وی به رسانه ها توصیه کرد مباحثی مانند اشتغال، اقتصاد، مبارزه با بیکاری و ایجاد کارآفرینی، نقش فضای مجازی در جامعه و مولفه های متعدد دیگر را در قالب گزارش های پژوهشی تهیه و طرح مساله کنند.
وی گفت: رسانه ها در این زمینه دغدغه های نخست هر استان را شناسایی و معرفی کنند و آن را به صورت چند وجهی مورد ارزیابی پژوهشی قرار دهند و برای شورای فرهنگ عمومی و دستگاههای فرهنگی به عنوان یک دغدغه مطرح کنند.
پورعلی اظهار کرد: پشتوانه و ظرفیت های موجود در استانها در این زمینه باید فعال شود که خوشبختانه چهارمحال و بختیاری در این زمینه پیشقدم بوده است و می تواند برای سایر استانها الگو باشد.
عضو هیات مدیره خبرگزاری ایسنا افزود: در برخی موارد سفارش برخی از سوژه ها به رسانه و موضوع شناسی آن می تواند یک ظرفیت برای شورای فرهنگ عمومی باشد.
ناظر شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری افزود: انجمن های نمایش، فیلم، سینمای جوانان، شعر و ادبیات و انجمن های فرهنگی هنری دغدغه های استان را در قالب آثار هنری به مردم ارائه کنند.
وی گفت:در این فضا ارتقای فرهنگ عمومی در سطح استان نیز انجام می شود و مساله شناسی در این زمینه به ظرفیت های اجرایی کمک می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این استان 27 طرح پژوهشی در شورای فرهنگ عمومی مطرح شد که بخشی از این طرح های پژوهشی نگاهی جامع به استان دارد.
جواد کارگران دهکردی افزود: خبرگزاری و رسانه ها از جمله ایرنا نقش مهمی در انتشار مصوبات و پژوهش های شورای فرهنگی عمومی استان داشته اند.
جهانبخش صفری دهکردی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ظرفیت رسانه برای ورود به مباحث پژوهشی بسیار بالاست و شورای فرهنگ عمومی استان می تواند بخشی از این پژوهش ها را برای انتشار در اختیار ایرنا قرار دهد. 
به گزارش ایرنا، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص از جمله پرداخت به فرهنگ عمومی جامعه از سال 1365 آغاز بکار کرد.
شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری هر ماه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا