افزایش ۳۵ برابری سرانه مصرف دیتا در کشور

به گزارش مهر،محمد جواد آذری جهرمی امروز در چهارمین همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات از افزایش ظرفیت شبکه انتقال از ۶۲۰ گیگ به ۱۰ هزار گیگابیت و ظرفیت گذرگاه های ارتباطی از ۷۲ گیگ به ۷۰۰ گیگابیت خبر داد و گفت: سرانه مصرف دیتا از یک کیلوبایت به ۳۵ کیلوبایت در کشور ظرف چهار سال اخیر رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های جدی شرکت ارتباطات زیرساخت افزایش شاخص کیفی مکالمات بین الملل بوده است که در مقطعی به دلیل بروز تحریم ها میزان موفقیت تماس های بین الملل به زیر ۵ درصد رسیده بود که هم اکنون با اقدامات صورت گرفته شاخص ASR  به بیش از ۴۷ درصد رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات رشد ۵ درصدی شاخص کیفیت شبکه ارتباطات زیرساخت را بر اساس گزارش رگولاتوری یکی از مهمترین نتایج اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و گفت: هم اکنون آمارهای کیفی شبکه در حوزه سیگنالینگ به صورت آنلاین در دسترس عمومی قرار دارد.

وی با اشاره به اهداف مدنظر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و با انتقاد از اینکه برخی دلایل ایجاد این شبکه را امنیتی عنوان کرده اند، تاکید کرد: مهمترین دلیل ایجاد این شبکه ایجاد اشتغال برای جوانان و تولید ثروت است چرا که ما معتقدیم شبکه ملی اطلاعات باعث رشد فناوری اطلاعات در داخل کشور، تولید و اشتغال و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی می شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه نباید با به کاربردن مسائل امنیتی برای شبکه ملی اطلاعات تبلیغ منفی کنیم، افزود: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان قصد محدود کردن دسترسی به منابع علمی و دیوار کشیدن دور خودمان را نداشته و نداریم.

جهرمی با اشاره به تغییر نظام تعرفه ای در راستای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و تولید محتوا در بستر این شبکه خاطرنشان کرد: در سال گذشته از ۶۰۳ میلیارد تومان از درآمد ۲ هزار میلیارد تومانی زیرساخت صرف نظر کردیم تا بستر برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی محتوا فراهم شود.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و سرویس دهندگان خدمات در این بخش از بهمن ماه سال ۹۵ تاکنون شاهد رشد سه برابری ترافیک داخلی در حوزه سرویس های آنلاین ویدیویی هستیم، ادامه داد: در سال ۹۲ با سهم ۱۰ درصدی محتوای داخلی شاهد ۷.۲ گیگابیت محتوای داخلی در کشور بودیم که هم اکنون این رغم به ۲۵۰ گیگابیت رسیده است.

جهرمی گفت: به نفع تولید محتوا و ایجاد اشتغال تعرفه پهنای باند انتقال را دو مرحله کاهش دادیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا