«بال‌های رو به آینده» در اختیار گروه طراحی ایران قرار گرفت

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، مسابقه اینسپایرلی (INSPIRELI AWARD) یکی از موفق‌ترین مسابقات حمایت کننده استعدادهای جوان معماری و طراحی در سال 2015 است که برای استعدادیابی دانشجویان، معماران و طراحان جوان‌تر از 35 سال برگزار می‎شود.

در این دوره از این رقابت‌ها پروژه «میدان آذربایجان» از طرف گروه طراحی سمیه روانشادنیا، پژوهشگر و دانشجوی دکتری معماری واحد علوم و تحقیقات ارائه شد و مورد ارزیابی و بررسی داوران قرار گرفت و طی برگزاری مراسمی موفق به کسب جایزه این مسابقه شد.

سمیه روانشادنیا، سرپرست گروه طراحی با اشاره به برگزاری این مراسم در پراگ (پایتخت جمهوری چک)، گفت: مجموعه INSPIRELI اولین شبکه اجتماعی است که برای معماران و طراحان جهان، فضایی برای اشتراک‌گذاری رایگان، ارائه طرح‌ها و همچنین ارتباط مستقیم با معماران، طراحان و تیم‌های اجرایی در سراسر دنیا فراهم آورده است و در این مسابقات هر شرکت کننده با بارگذاری یک تا سه عکس از طرح‌های خود در پروفایل شخصی‌اش، در مسابقه شرکت کرده که با توجه به نظرات و آرای مردمی و در نهایت نتیجه داوری طرح‌های برگزیده انتخاب می‌شوند.

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: در این دوره از مسابقات اینسپایرلی 1052 شرکت‌کننده از 99 کشور و 300 دانشگاه جهان با بارگذاری 2903 تصویر شرکت کرده بودند و پس از آرای مردمی که حدود 25 هزار و 926 بود، هیأت داوران این مسابقات که متشکل از 55 معمار برجسته از 39 کشور جهان بودند، 50 طرح را برای فینال مسابقات انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: در نهایت از میان این 50 طرح در دور پایانی سه طرح با رأی داوران و یک طرح از مجموعه آرای عمومی به عنوان طرح‌های برگزیده منتخب شدند.

بر این اساس تندیس «بال‌هایی رو به آینده» اثر Borek Sipek به نفرات برگزیده داوران، جوایز بین‌المللی به رتبه‌های اول تا سوم، جایزه طرح منتخب اعضا و طرح منتخب آرای مردمی در پراگ در مراسمی رسمی با حضور وزیر فرهنگ و وزیر آموزش پراگ و رییس اتحادیه معماران اروپا UIA، سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفرای متعدد از کشورهای شرکت کننده در مسابقه اهدا شد.

طرح «میدان آذربایجان» پس از طرح‌هایی از کشورهای ایتالیا و ژاپن بطور مشترک با طرح دیگری از ایتالیا حائز رتبه سوم این دوره از مسابقات بین‌المللی استعدادیابی INSPIRELI AWARD2016 شد. همچنین طرحی از کشور فرانسه در بخش آرای مردمی به عنوان طرح برتر برگزیده شد.

طرح میدان آذربایجان به سرپرستی سمیه روانشادنیا، دانشجوی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری عطاء‌الدین ششمانی و محمد مهدی واحدی، طراحی شده است. همچنین این طرح در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی طراحی میدان آذربایجان شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا