۱۰درصد از بدنه دانش بنیان در زمینه نفت و گاز فعالیت می کنند

به گزارش مهر، بر اساس همکاری مشترک شرکت ملی گاز ایران و مرکز فن‌بازار ملی ایران  انتظار می رود راه اندازی این فن بازار تخصصی منجر به توسعه و نفوذ فناوری و پاسخگویی به نیازهای صنعت گاز کشور شود.

 اکبر قنبرپور، رئیس مرکز فن بازار ملی ایران پیش از امضای قرارداد راه اندازی فن بازار تخصصی صنعت گاز گفت: یکی از اهداف و رسالت های فن بازار پیگیری و معرفی محصولات B to G  است، این محصولات در واقع محصولاتی هستند که شرکت های دانش بنیان تولید می کنند و صنایع دولتی مشتریان آن ها هستند و مصرف عمومی یا مصرفی برای کسب و کارهای بازار ندارند، از این رو ما با صنایع و بخش های مختلف دولتی در ارتباطیم و باید بگوییم که بهترین و بیشترین همکاری در این خصوص را با شرکت ملی گاز ایران داشته ایم.

وی تصریح کرد: اولین نشست در زمینه گاز مهر ماه سال ۹۴برگزار شد پس از آن تور فناوری با حضور ۷شرکت ابزار دقیق در سال گذشته در منطقه برگزار شد و نهایتا تلاش های فراوانی برای برگزاری این نشست صورت گرفت؛ امیدواریم در آینده هم نشست ها و فعالیت های بسیاری در این حوزه به عمل برسد.

قنبرپور توضیح داد: فراخوان این نشست اواخر بهمن ماه ۹۵ برای شرکت های دانش بنیان منتشر شد و ۸۰شرکت متقاضی حضور در نشست بودند و نزدیک ۳۵شرکت با کمک شرکت ملی گاز برگزیده شدند.

وی افزود: اکنون این شرن متقاضیان در نمایشگاه حضور دارند و تمام محصولات خود را برای نمایندگان پالایشگاه ها، مجموعه های پتروشیمی، شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت گاز و شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ارئه خواهند کرد. 

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در خصوص اهداف برگزاری این نشست گفت: این نشست با سه هدف اصلی برگزار شده است اول اینکه شرکت های دانش بنیان در این حوزه، صنعت خود را کامل بشناسند و نیازهای این صنعت را شناسایی کنند تا بتوانند گام های موثرتری برای توسعه این صنعت بردارند.

وی ادامه داد: دوم اینکه صاحبان این صنعت هم با شرکت های دانش بنیان و فعال در این حوزه آشنا شوند و نهایتا ایجاد ارتباط بین بدنه دانشی و شرکت های دانش بنیان با صنعت یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست است.

قنبرپور در ادامه گفت: ۲۶۰شرکت از سه هزار شرکت دانش بنیان ما در زمینه نفت و گاز فعال هستند این ۲۶۰شرکت بیش از ۸۵۰محصول دانش بنیان تولید کرده اند و این یعنی حدود ۱۰درصد محصولات و شرکت های دانش بنیان در بدنه کشور در زمینه نفت و گاز فعال هستند و این رقم خوبی برای توسعه فناوری در این صنعت است.

وی اعلام کرد: امروز مفتخریم که اولین فن بازار تخصصی ما در زمینه گاز راه اندازی می شود و امیدواریم با رونمایی از سامانه مربوطه به توسعه و نفوذ هرچه بیشتر فناوری در این صنعت کمک کنیم.

قنبرپور به معرفی بخش های مختلف سامانه و چگونگی استفاده از هر بخش پرداخت، و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که فن بازار از طریق این سامانه بتواند پل ارتباطی بین صنعت و نخبگان کشوری در صنایع گازی کشور باشد.

در جریان برگزاری دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در صنعت گاز، قرارداد راه‌اندازی «فن‌بازار تخصصی صنعت گاز» و آغاز بهره‌برداری از سامانه این فن بازار با رونمایی از بسته حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت و گاز کشور به امضا رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا