توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های دانشگاه صنعتی اراک

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر امیررضا مرادی در خصوص اولویت‌های پژوهشی امسال در دانشگاه صنعتی اراک افزود: به ثمر رساندن فعالیت‌های پژوهشی که در سال گذشته آغاز شده و شکل گرفته‌اند، از اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مهم‌ترین اتفاق به لحاظ ساختاری راه‌اندازی مرکز تحقیقات آلومینیوم بود که به ثمر رساندن این مهم در سال جاری از مهم‌ترین اقدامات است. این مهم مستلزم همکاری صنایع و دستگاه‌های مرتبط با حوزه آلومینیوم است.

مرادی ادامه داد: با توجه به جایگاهی که استان مرکزی در حوزه آلومینیوم دارد، همکاری‌هایی را با شرکت ایرالکو و صنایع مرتبط آغاز کرده‌ایم که هنوز به ثمرات ملموس منجر نشده است.

وی افزود: این دانشگاه دارای دو مرکز پژوهشی دیگر شامل گروه پژوهشی کانسارهای معدنی و مرکز پژوهشی صنایع فلزی است که در سال 95 فعال‌تر شده‌اند و در نظر داریم در سال جاری این اقدامات را به ثمرات بهتری برسانیم.

مرادی گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه مراکز رشدی که در سال گذشته در این دانشگاه آغاز به کار کرده‌اند، از جمله اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه است که طی تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اراک دارای یک مرکز رشد مشترک با پژوهشگاه نیرو و دو شرکت دانش‌بنیان با همکاری پارک علم و فناوری است، افزود: این مرکز رشد سال گذشته به طور مستقل و تخصصی در زمینه مهندسی برق و پیشرانه‌های الکتریکی با پژوهشگاه نیرو در تعامل بوده و یک مرکز رشد در دانشگاه با همکاری آنها مستقر کردیم که در مراحل اولیه به سر می‌برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم در سال جاری نقش‌آفرینی این دانشگاه در دو کنفرانس ملی است. این دانشگاه در پاییز 96 میزبان کنفرانس ملی ساخت و تولید است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در کنفرانس ملی GIS در صنعت آب و برق که برگزارکننده آن برق باختر و شرکت برق هستند، مسؤولیت کمیته علمی را بر عهده دارد. این کنفرانس در شهریورماه 96 برگزار خواهد شد.

معاون دانشگاه در خصوص عقد تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته نیز گفت: در سال گذشته 10 تفاهم‌نامه جدید بین دانشگاه علوم پزشکی جهت تحقیقات مشترک، شرکت‌های خوشه صنایع ریلی استان، شرکت‌های خوشه نفت و گاز، شرکت‌های فعال در زمینه موتور، درهای اتوماتیک و… منعقد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا