توسعه صنعت تجاری پهپادهای ایرانی همگام با دنیا

به گزارش ایرنا، رضا رنجبر بعدازظهر شنبه در حاشیه چهارمین مسابقات و نمایشگاه هواپیمای بدون سرنشین در دانشگاه صنعتی شریف درجمع خبرنگاران گفت: توسعه فناوری پهپادی در دنیا امروزه به یک هدف تجاری تبدیل شده است. 

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی به عنوان حامی شرکتهای دانش بنیان و مسؤول پیاده سازی سند جامع هوافضای کشور، برنامه های خود را در جهت توسعه صنعت تجاری پهپادی متمرکز کرده است. 
رنجبر با تقسیم بندی سیاستهای این ستاد به ٣ سرفصل مشخص، خاطرنشان کرد: اولین سرفصل به توسعه و تقویت شبکه علمی کشور مربوط می شود که برگزاری مسابقات، کمک به دانشجویان و جهت دهی به فعالیتهای دانشجویی در این مجموعه قرار میگیرد.
وی ادامه داد: دومین سرفصل سیاستهای ستاد، حمایت از پروژه های استراتژیک کشوری است که در کلاس پهپادهای پیشرفته و توسعه فناوری سیستمی و زیرسیستمی آنهاست. 
معاون اجرائی ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی از ایجاد شبکه پهپادی کشور به عنوان سومین سرفصل فعالیتهای این ستاد یاد کرد و افزود: این شبکه که با همکاری ستاد، سرمایه گذاران و شرکتهای دانش بنیان خصوصی تشکیل شده است، بر توسعه خدمات، محصولات و فناوری در حوزه پهپادی تمرکز دارد. 
وی وعده داد از سال آینده، مسابقات هواپیمای بدون سرنشین به این شبکه پهپادی سراسری متصل خواهد شد. 
چهارمین مسابقه و نمایشگاه هواپیمای بدون سرنشین با حضور ١٨ تیم دانشجویی از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف درحال برگزاری است و نمایشگاه تا فردا ٢٧ فروردین ماه پذیرای حضور علاقه مندان خواهد بود

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا