وقوع آتش سوزی شدید در دشت های سیبری

بر اساس گزارش سرویس جنگلداری منطقه سیبری روسیه ، آتش سوزی قدرتمندی در سراسر سرزمین ترانس بایکال (Trans-Baikal) سیبری ، پس از گذشت 24 ساعت منطقه وسیعی را در بر گرفت و از مرز روسیه گذشته و به بخش های مغولستان و شمال چین نیز سرایت کرده است .

سرویس جنگلداری منطقه سیبری اعلام کرد که آتش سوزی در منطقه ترانس بایکال تا 24 هزار هکتار رسیده است و در حدود دو هزار متخصص آتش نشانی از جمله چتربازان در 86 منطقه ای که دچار آتش سوزی شده اند  مستقر شده و در حال مقابله با آتش سوزی هستند .

این سرویس همچنین افزود : بیست پوشش دهنده آتش منطقه ای به مساحت هزار و 300 هکتار در ساعت 3 صبح به وقت مسکو در این مناطق مستقر شدند . در مجموع هزار و 597 نفر از جمله 210 چترباز با همراهی و کمک 327 واحد سخت افزاری به مقابله با آتش سوزی پرداخته اند .

با توجه به گزارش خدمات امداد و نجات حوادث غیره منتظره چینی ، این آتش سوزی به منطقه ارگون (Argun) از استان بخش خود مختار مغولستان داخلی (Inner Mongolia Province) حداقل 85 ساختمان مسکونی و بناهای زمین های مزروعی را از بین برده و وسایل نقلیه و سخت افزارهای این منطقه را نیز دچار آسیب جدی کرده است .

گزارش های رسیده از چین نشان می دهد که تا کنون خسارت مالی وارده بر این مناطق 3 میلیون و 200 هزار دلار بوده است . در حال حاضر بیش از 660 آتش نشان چینی نیز به مقابله با این آتش سوزی مهیب می پردازند .

بر اساس گزارش های رسیده از هواشناسان سرویس هواشناسی چیتا (Chita meteorological service) ، آب و هوای خشک و وزش باد ، باعث شده است تا عوامل مساعد برای گسترش پیدا کردن و پخش شدن آتش فراهم باشد . لیودمیلا پتکوا (Lyudmila Peskova) متخصص برجسته هواشناسی این سرویس اعلام کرد : درجه حرارت منطقه بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد گزارش شده است . در صورتی که باران نبارد ، هواشناسان پیش بینی می کنند که با توجه به این که به زودی وزش بادهای جنوب آغاز می شود ، گسترش آتش به بیست متر بر ثانیه رسیده و خطر آتش سوزی مناطق بسیاری را تهدید خواهد کرد .

قابل ذکر است که آتش سوزی در منطقه ترانس بایکال در 19 مارس برابر 28 اسفند ماه سال 1393 آغاز شد . در حال حاضر 145 ساختمان مسکونی در نوزده شهرک محلی از بین رفته است . این منطقه محل زندگی بیش از 400 نفر بوده است.  

به گزارش وزارت بهداشت و درمان منطقه ترانس بایکال ، تاکنون سه نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و چهارده نفر نیازمند کمک های پزشکی بوده که هفت نفرشان در بیمارستان بستری شده اند و از این تعداد یک نفر در وضعیت وخیمی به سر می برد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا