تاکسی های بدون راننده را به بازار عرضه می کنند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایران استارت آپ، هدف از این همکاری که شرکت مادر مرسدس بنز را با یکی از بزرگترین تامین کننده های قطعات خودرو همراه می کند، توسعه نرم افزار و الگوریتم هایی است برای آوردن خودروهای تمام اتوماتیک (SAE مرتبه ۴)  و تماما بدون راننده (SAE  مرتبه ی ۵) به جاده های شهری با آغاز دهه ی آینده.  

مرسدس بنز در گذشته نمونه های اولیه ا ی از خودروهای خود-ران ارائه کرده است، اما همکاری با بوش، این شرکت را به یک چارچوب زمانی پنج ساله برای معرفی خودروهای کاملا بدون راننده به بازار متعهد می کند.

ما اخیرا شاهد رشد پایداری در ابتکارات مربوط به خودروهای اتوماتیک بوده ایم. کما این که در ماه آگوست گذشته در جاده های سنگاپور اولین تاکسی سرویس عمومی خودران در دنیا معرفی شد؛ اما در شرایط فعلی، همه ی تست های خیابانی احتیاج به انسانی درون خودرو برای کنترل  دارند.

روبوتاکسی ها

براساس بیانیه ای که از طرف دو شرکت صادر شده، دیملر و بوش سیستمی را معرفی کرده اند که به خودروها اجازه می دهد که آنها به سمت راننده ها بیایند نه برعکس. در عمل، این بدان معناست که شهرها و شهرک ها مناطقی مختص خودرو های بدون راننده خواهند داشت که به مسافرین آن اجازه می دهد تا با استفاده از گوشی های هوشمند خود یک خودرو را صدا بزنند، به صورتی که خودرو خودش راه خود را به سمت کاربر پیدا کند. این ها همه  توضیحاتی برای معرفی روبوتاکسی ها هستند.

خبرهای این همکاری سایه به سایه با موج پیشرفت های گسترده مرتبط با حوزه ی خودروهای اتوماتیک در حال گسترش است. BMW   اخیرا متعهد شد که تا نیمه ی دوم سال۲۰۱۷ ، ۴۰ خودروی اتوماتیک آزمایشی را در جاده های عمومی قرار دهد. چند هفته قبل نیز Intel اعلام کرد ۱۵٫۳ بیلیون دلار برای راه اندازی Mobileye ، یک شرکت فعال در زمینه ی  ماشین بینایی متخصص در زمینه خودروهای اتوماتیک هزینه کرده است.

زیرشاخه شرکت Alphabet، تولید کننده ی ماشین های خود-ران، Waymo  ، اخیرا مینی ون های اتوماتیک خود را به طور مختصر معرفی کرد. قبل از اعلام آن، ازشرکت  Uber  برای نقض حق ثبت اختراع شکایت کرده بود.

دولت ژاپن متعهد شده که تاکسی های خود-ران خود را برای المپیک ۲۰۲۰ به یک خصوصیت بارز توکیو تبدیل کند. این تلاشی است که خیال پردازی دیگر شرکت های تکنولوژی منطقه را نیز برانگیخته است. سال گذشته، شرکت بزرگ مخابراتی Softbank طی یک سرمایه گذاری مشترک  به منظور تجاری سازی خدمات موبایل هوشمند با استفاده از تکنولوژی های خود-ران یک خودروی اتوماتیک با نام  SB Drive

تولید کرد. قسمت بزرگی از تمرکز این هدف روی ایجاد خدمات حمل  و نقل عمومی ازجمله جاده های اتوبوس رانی بین شهرها و شهرک ها است.  یاهو و ژاپن چند هفته ی پیش به عنوان سرمایه گذار به این پروژه ملحق شدند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا