تولید بیش از 580 هزار دز واکسن شاربن علامتی در موسسه رازی

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر رضا پیله چیان با اشاره به تولید واکسن شاربن علامتی در نیمه نخست سال 95 اظهار کرد: در این مدت 584 هزار دز واکسن شاربن علامتی در موسسه رازی تولید شد که این رقم در سال گذشته 439 هزار دز بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید در 6 ماهه نخست سال گذشته نسبت به همین بازه زمانی در سال 94 با بیش از 33 درصد افزایش تولید مواجه بوده است، افزود: با این مقدار تولید واکسن شاربن علامتی در موسسه رازی از خروج حدود 409 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس بخش تولید واکسن‌های بی‌هوازی موسسه رازی خاطرنشان کرد: شاربن علامتی بیماری عفونی باکتریایی و کشنده گاو و گوسفند در هر سنی است که البته دام‌های جوان حساسیت بیشتری در ابتلاء به این بیماری دارند.

وی، التهاب عضلانی، توکسمی شدید و تلفات را از خصوصیات این بیماری عنوان کرد و گفت: به علت رشد باکتری بیماری به صورت التهاب موضعی در بافت ماهیچه‌ای دیده می‌شود و متعاقب این حالت توکسمی عمومی اتفاق افتاده و دام به علت مسمومیت سریعا دچار مرگ می‌شود.

دکتر پیله چیان تصریح کرد: شاربن علامتی در تعداد زیادی از کشورها از جمله ایران وجود دارد و زیان‌های اقتصادی قابل ملاحظه‌ای به دامداران وارد می‌کند که با تولید این واکسن توسط موسسه رازی، این بیماری قابل پیشگیری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا