اقیانوس‌هایی فرازمینی

به همین جهت بخش مهمی از جستجوها برای یافتن حیات فرا زمینی معطوف به یافتن آب شده است. اقیانوس‌های روی زمین مهم‌ترین و بزرگترین منبع آب روی زمین هستند که با شکل خاص و قرار گرفتنشان در معرض نور خورشید امکان پیدایش حیات در آن‌ها فراهم شده است. به همین دلیل اقیانوس‌ها شکلی از وجود آب هستند که شکل مناسبی برای پیدایش حیات هستند. از همین جهت است که یکی از جستجوها برای یافتن حیات فرا زمینی روی جستجو برای یافتن اقیانوس‌ها متمرکز شده است. حالا ناسا اعلام کرده که یک کنفرانس خبری در این زمینه برگزار خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرانلاین ناسا اعلام کرده که که روز پنجشنبه 13 آوریل (24 فروردین) نشست خبری ویژه‌ای را برای اعلام کشفیات جدید درباره سیاره‌های اقیانوسی برگزار می‌کند. دانشمندان ناسا قصد دارند از اکتشافات اخیر فضاپیمای «کاسینی» و  «تلسکوپ فضایی هابل» در این نشست رونمایی کنند. بر اساس اعلام مقام‌های ناسا این کشفیات جدید آینده تحقیقات و اکتشافات جهان های اقیانوسی را تعیین خواهد می‌کند

در نشست خبری فردا که ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود همچنین اطلاعاتی در مورد مأموریت «کلیپر اروپا» (Europa Clipper)  ارائه می شود، پروژه ای که در دهه آتی  (احتمالاً حدود سال 2022) تجهیزات علمی و فنی را روی قمر یخ زده مشتری یعنی اروپا می‌فرستد.

ما در سیاره‌ای زندگی می‌کنیم که آب دو سوم سطح آن را پوشانده است. اقیانوسهای زمین که از فضا سیاره ما را آبی فام کرده‌اند، نقش مهمی در آنچه در این سیاره می‌گذرد، ایفا می‌کنند.  به همین خاطر جهان‌های اقیانوسی (Oceab Worlds) که به سیاره‌های اقیانوسی هم معروف هستند بسیار مورد توجه دانشمندان هستند. وجود آب در این سیاره‌ها می‌تواند نشانه‌ای از وجود حیات باشد و تحقیقات طولانی مدت کشف حیات در سیارات دیگر را به سرانجام برساند.