اولین کنفرانس بین المللی وب پژوهی برگزار شد

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین المللی وب پژوهی با حضور و سخنرانی مهندس نصرالله جهانگرد ،معاون وزير و رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران، دکتر حمیدرضا طیبی، ریاست جهاد دانشگاهی، دکتر علی اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ودکتر محمد حسین ایمانی خوشخو ،رئیس دانشگاه علم و فرهنگ  در سالن شهید کاظم آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

دکتر ایمانی خوشخو ، رئیس کنفرانس بین المللی وب پژوهی در افتتاحیه این مراسم گفت:دانشگاه علم و فرهنگ در راستای دانشگاه های نسل سوم به سرعت در حال قدم برداشتن است و تجربه حضور بیش از 30ساله جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهش و بیش از 20سال تجربه آموزش عالی و سه دهه حضور توانمند در عرصه کار آفرینی آن هم در حوزه علمی کشور ،پشتوانه ای است که این امید را به واقعیت در آینده ای نزدیک تبدیل کند که در این راستا شاهد اولین دانشگاه نسل سومی متکی به کارآفرینی و تولید شغل برای جامعه باشیم .

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: اگر جهاد دانشگاهی وارد عرصه آموزش عالی شده نمی خواهد کار دیگر دانشگاه ها را انجام دهد و دچار موازی کاری شود. بنابراین دانشگاه علم و فرهنگ هدف خود را برطرف کردن نیاز کشور می داند .

وی افزود: خلاء اساسی جامعه، نیروهای دانش دیده بیکار در کشور است که با پدیده نامبارک بیکاری مواجه اند و هدف ما این است که فارغ التحصیل بیکار نداشته باشیم . دانشگاه علم و فرهنگ مانند همه دانشگاه های دیگر پیشگام و پیشرو بوده و در این مسیر عزم جدی دارد که در آینده ای نه چندان دور همه بتوانندشاهد چنین دانشگاهی با این ویژگی ها باشند.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو عنوان کرد: یکی از راه های  حضور در عرصه پژوهش های راهبردی در کشور برگزاری چنین کنفرانس هایی است که بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند .

رئیس کنفرانس بین المللی وب پژوهی گفت: اولین کنفرانس بین المللی وب پژوهی با هدایت دکتر طیبی، مهندس جهانگرد و همچنین معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی  برگزار شده است .این عزیزان که در این مسیر دانشگاه  علم و فرهنگ را تشویق کردند و ما امیدواریم که در آینده نیز شاهد چنین حرکت هایی باشیم.

وی تاکید کرد: آموزش  یکی از  کارهایی است که برای دانشجویان ما در این دانشگاه انجام می شود و بسیار قاطع می توان گفت ، بیش از  60درصد دانشجویان فارغ التحصیل ما فاصله شان با اشتغال بسیار نزدیک است .

همچنین دکتر محمد جواد کارگر، دبیرعلمی کنفرانس بین المللی وب پژوهی در ادامه  عنوان کرد: هم اکنون کنفرانس های مختلفی در بخش آی تی و کامپیوتر توسط نهادهای مختلف در حال برگزاری است اما تاکنون کنفرانسی کلی با عنوان وب در کشور برگزار نشده است. حتی سابقه زیادی در پایگاه های جست و جوی دنیا در رابطه با مساله وب وجود ندارد. بنابراین نیاز به برگزاری چنین کنفرانسی به شدت احساس می شد.

وی افزود: وب به عنوان یکی از مهمترین موضوع های بین رشته ای در دنیا محسوب می شود که ابعاد مختلفی را در بر می گیرد. ما سعی کرده ایم در این کنفرانس تمام این ابعاد را  از روان شناسی تا جامعه شناسی، اخلاق، اقتصاد اینترنتی  و…در نظر بگیریم.

کارگر تاکید کرد : در این کنفرانس سردبیران معروف آی اس آی( الزویر) حضور دارند  تا ضمن برپایی پنل تخصصی در خصوص موضوع های تخصصی وب به سخنرانی بپردازند که در اینجا به این اساتید خوش آمد می گوییم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا