اتحاد تکنولوژیکی نوکیا و آلکاتل

شرکت تولید کننده تلفن های همراه نوکیا یکی از بزرگترین و پیشروترین شرکت های این حوزه در سطح بین الملل محسوب می شود . روز گذشته سخنگوی رسمی این شرکت فنلاندی اعلام کرد : " مذاکرات جدی و سطح بالا بین مدیران ارشد دو شرکت نوکیا و شرکت فرانسوی آلکاتل جهت ضمیمه شدن این شرکت فرانسوی  به نوکیا در حال پی گیری است . "

شرکت آلکاتل تا زمانی نه چندان دور ، یکی از شرکت های مطرح در عرصه ارائه و عرضه تلفن های همراه محسوب می شد که در سال های گذشته نتوانست به این رقابت نفس گیر با سایر رقبا ادامه داده و بخش بزرگی از بازارهای جهانی خود را از دست داد .

در همین زمینه مدیران دو شرکت مورد بحث در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که در حال ادامه مذاکرات سطح بالا هستند تا در صورت توافق نهائی که احتمال آن بسیار زیاد ارزیابی می شود ، دو شرکت به طور کامل به یکدیگر ملحق شده و به صورت یکپارچه به تولید محصولات خود بپردازند . این اتحاد در قالب مبادله عمومی و سراسری تمامی امکانات و ابزارهای صنعتی و پژوهشی بین دو شرکت تلفن همراه سازی  خواهد بود .

کارشناسان پیش بینی می کنند این اتحاد موجب رشد و بهبود شرایط دو طرف شده و برای سال های طولانی ادامه داشته باشد ، اگرچه هنوز نتیجه مذاکرات قطعی نشده و احتمال شکست در آن نیز وجود دارد .

انتشار خبر فوق باعث ایجاد واکنش در  بسیاری از  بازار های جهانی  شده است ، برای نمونه پس از انتشار خبر مذاکرات بین سران دو شرکت ، سهام شرکت آلکاتل در بازار بورس با رشدی 14 درصدی مواجه شده است . این شرکت دارای ارزشی برابر با 11 میلیارد یورو است .

از سوی دیگر سهام شرکت نوکیا در بازه زمانی مشابه با کاهش ارزش هفت درصدی رو به رو شد . این شرکت در حال حاضر بیست و نه میلیارد یورو ارزش دارد .  

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا