خوش آمدگوئی روبات ها در موزه

امروزه شاهد حضور روبات ها در عرصه های مختلف زندگی انسان بوده و این میهمانان تازه از راه رسیده در بخش های مختلف صنعت، تجارت و بهداشت توانسته اند حضور پر رنگی داشته باشند. در حال حاضر حوزه هایی که روبات ها در آن به فعالیت می پردازند روز به روز بیشتر و گسترده تر شده و شاهد استفاده از این فناوری در بخش هایی چون گردشگری، رستوران ها، عملیات امداد و نجات، پژوهش و … هستیم. به تازگی موزه ملی علوم و نوآوری در کشور اسپانیا (Miraikan) از روبات هایی ویژه برای ارائه خدمات در بخش های مختلف موزه بهره جسته و در حین بازدید اعضای خانواده سلطنتی این کشور در هفته گذشته؛ وظیفه استقبال و خوش آمدگوئی از آن ها به عهده روبات ها گذاشته شد. این ماموریت توسط یک روبات انسان نمای ژاپنی به نام آسیمو (Asimo) انجام شد.

به تازگی موزه ملی علوم و نوآوری در کشور اسپانیا (Miraikan) از روبات هایی ویژه برای ارائه خدمات در بخش های مختلف موزه بهره جسته و در حین بازدید اعضای خانواده سلطنتی این کشور در هفته گذشته؛ وظیفه استقبال و خوش آمدگوئی از آن ها به عهده روبات ها گذاشته شد.

در این بازدید شاه فیلیپ ششم و ملکه لتیزیا از موزه بازدید کرده و اطلاعاتی در رابطه با پروژه های علمی از جمله ساخت شهرهای مقاوم در منطقه مالاگا، طرح های مربوط به حوزه نانو تکنولوژی و پروژه های گداخت اتمی Ciemat را دریافت کردند.

این روبات کوتاه قامت و دارای ظاهر انسانی توسط شرکت هوندا طراحی و ساخته شده است. آسیمو در بدو ورود میهمانان سلطنتی به آن ها خیرمقدم گفته و دست داده و درخواست کرد که عکسی به یادگاری بگیرند. وی پس از ارائه توضیحات علمی فوق الذکر، اقدام به انجام نمایش هایی مبنی بر توانائی های خود کرد. از جمله این توانائی ها می توان به کنترل توپ و شوت کردن ان و حرکت روی یک پا و حفظ تعادل اشاره کرد.

در این بازدید یکی از موارد جالب توجه، طراحی یک نمونه کروی شکل و بزرگ از کره زمین بود که در آن به طور ویژه ای به موضوع تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن بر زندگی انسان پرداخته شده است.

پرفسور مانورو موهری مدیر موزه علوم و فناوری اسپانیا و برمده جایزه نوبل فیزیک سال 2005 در این بازدید؛ خانواده سلطنتی اسپانیا را همراهی کرده و توضیحاتی درباره  رصدخانه (Super kamiokande) را به حاضرین ارائه کرد.

 

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا