رقابت غول پیکرترین خودروهای جهان

رقابت های متفاوت و جذاب اتوموبیل رانی با عنوان مانستر جم (Monster Jam) به میزبانی شهر ونکوور در کشور کانادا در حال برگذاری است که در آن خودروهای ویژه و غول پیکری که دارای چرخ های بسیار بزرگ هستند با یکدیگر به رقابت پرداخته و در مسیر حرکت خود از روی خودروهای عادی از رده خارجی که در طول راه قرارداده شده اند، عبور می کنند. محل برگذاری این رقابت ها در استادیوم پاسیفیک شهر ونکوور است.

در طراحی و ساخت این خودروها تلاش شده است تا از جدیدترین فناوری های خودرو سازی استفاده شده و در عین حال بحث مقاوم سازی و قدرت مانور بالا و عدم واژگون شدن خودروها نیز مد نظر قرار داشته است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، رقابت غول پیکرترین خودروهای جهان از روز جمعه 7 آوریل شال 2017 برابر با هجدهم فروردین ماه آغاز شده و تا فردا نهم آوریل برابر با 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

از جمله مشهورترین خودروهای حاضر در این رقابت ها می توان به Grave Digger به رانندگی مورگان کین؛ Max-D به رانندگی کولتون ایچلبرگ، El Toro Loco به رانندگی مارک لیست و …. اشاره کرد.

طی این رقابت ها در فواصل استراحت و توقف مسابقات به بازدیدکنندگان اجازه داده می شود تا از نزدیک با خودروهای ویژه غول پیکر آشنا شده و از بخش های مختلف آن بازدید کنند.

در طراحی و ساخت این خودروها تلاش شده است تا از جدیدترین فناوری های خودرو سازی استفاده شده و در عین حال بحث مقاوم سازی و قدرت مانور بالا و عدم واژگون شدن خودروها نیز مد نظر قرار داشته است. عموما بدنه خارجی خودروهای حاضر در این رقابت ها دارای طراحی ویژه و تزئینات فانتزی و خاصی هستند که این موضوع خود باعث جذاب تر شدن رقابت ها شده است.

 

منبع: monsterjam.com

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا