یک خبرنگار برنده جایزه برتر انجمن غدد درون ریز شد

نود و نهمین نشست و نمایشگاه سالانه انجمن غدد درون ریز آمریکا در تاریخ 4-1 آوریل (15-12 فروردین) در اورلاندو برگزار شد.

در آخرین روز برگزاری این نشست، لیندزی کنکل (Lindsey Konkel) به دلیل گزارش خبری "چگونگی قرار گرفتن در معرض ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز (EDCs) که می تواند رشد جنین را تحت تأثیر قرار دهد"، به عنوان برنده جایزه انجمن غدد درون ریز آمریکا اعلام شد.

جایزه سالانه این انجمن برای "برتری در روزنامه نگاری علم و پزشکی" سال 2008 بنیان گذاشته شد. این جایزه هر سال به خبرنگاران و روزنامه نگارانی اهدا می شود که گزارش های آنها به افزایش درک عمومی درخصوص موضوعات مرتبط با حوزه غدد درون ریز (اندوکرونولوژی) کمک کند.

کنکل در این مقاله توضیح می دهد که چگونه استرس های محیطی مانند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در رحم می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آینده را افزایش دهد.

ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز (EDCs) یک ترکیب شیمیایی است که می تواند از طریق تداخل با هورمون ها در بدن، اثرات سوء بهداشتی به همراه داشته باشد.

اصلی ترین تهدید، قرار گرفتن جنین در رحم در معرض EDC است که می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله اختلالات تناسلی در مردان، مرگ زودرس، چاقی و دیابت، مشکلات عصبی، سرطان پستان، اندومترویوز، اختلالات تولیدمثل در زنان، اختلالات سیستم ایمنی، سرطان کبد، پوکی استخوان، سرطان پروستات، تیروئید و پارکینسون در آینده شود.

مقاله این روزنامه نگار تحت عنوان Lasting Impact of an Ephemeral Organ: The Role of the Placenta in Fetal Programming ژوئیه 2016 در مجله Environmental Health Perspectives منتشر گردید.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: phys.org

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا