تولید بستنی از زباله های مواد غذایی

ایده ای برای کمک به حل مشکل دور ریز مواد غذایی

مشکل زباله های مواد غذایی یکی از چالش های جدی محسوب می شود و تلاش های گسترده ای در سطح جهان برای حل این مشکل انجام شده است.

در تازه ترین تلاش برای حل این مشکل، شرکت تولیدکننده بستنی Salt & Straw در پورتلند (آمریکا) قصد دارد تا دو ماه دیگر بستنی جدیدی با طعم زباله های مواد غذایی به مشتریان عرضه کند.

در گام نخست، از برخی ادویه جات مانند دانه های مرطوب فلفل سیاه و وانیل، پوست پرتقال و کره سیب که از سیب های خراب و گندیده تولید می شوند، در بستنی جدید استفاده می شود. همه این مواد پیش از این راهی سطل های زباله می شدند.

این شرکت تولیدکننده بستنی قصد دارد با سازمان هایی که مواد غذایی زائد (اما قابل استفاده) را جمع آوری و در بین مردم فقیر و نیازمند توزیع می کنند، همکاری مشترک داشته باشد.

کیم مالک، بنیانگذار شرکت Salt & Straw تأکید می کند: هدف از تولید این بستنی، جلب توجه مشتریان و جامعه نسبت به حرکت مهمی است که این سازمان ها انجام می دهند. می خواهیم با این حرکت نشان دهیم، حتی سیب هایی که از لحاظ ظاهری شکل بدی پیدا کرده اند، الزاما مزه بدی نداشته و نباید دور انداخته شوند و می توان از آنها استفاده کرد.

بستنی جدید که از دور ریز مواد غذایی تولید می شود، ماه ژوئن (خرداد ماه) در شعب این شرکت عرضه خواهد شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: itbnews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا