بازیابی توانایی راه رفتن در موش های مبتلا به ام.اس با ایمونوتراپی جدید

به گزارش  ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، محققان دانشگاه مریلند با ابداع این روش ایمنی درمانی (ایمونوتراپی)، احتمالا یک گام به ابداع درمان های جدید برای بیماری ام.اس نزدیک تر شده اند.
در بیماری اسکلروز چندگانه یا ام.اس، سیستم ایمنی به اشتباه به میلین – پوشش محافظ فیبرهای عصبی- در سیستم عصبی مرکزی حمله می کند.
زمانی که میلین یا فیبرهای عصبی آسیب اساسی می بینند، ارتباط میان مغز و نخاع مختل می شود. این موضوع مجموعه ای از علائم از جمله مشکلات راه رفتن، بی حسی یا سوزن سوزن شدن را در صورت، بدن یا اندام و نیز ضعف ماهیچه ای ایجاد می کند.
اما محققان دانشگاه مریلند در این مطالعه جدید روشی برای برنامه ریزی مجدد سلول های ایمنی به منظور توقف حمله به میلین در الگوی موش های مبتلا به ام.اس ابداع کردند که توانایی راه رفتن را در موش ها بازسازی کرد.
محققان در این مطالعه یک نوع دقیق تر ایمنی درمانی به منظور پیشگیری از آسیب به میلین در بیماران مبتلا به ام. اس ابداع کردند.
آنها با هدف قرار دادن گره های لنفاوی با یک ترکیب اصلاح کننده سیستم ایمنی بدن، متوجه شدند که می توان سلول های دفاعی T را از حمله به میلین بازداشت.
این محققان معتقدند که یافته های آنها می تواند روزی به ابداع یک روش ایمونوتراپی منجر شود که از ابتلا به ام.اس پیشگیری و این بیماری و سایر بیماری های خود ایمن را درمان کند.
محققان یافته های خود را اخیرا در بیست و سومین نشست ملی و نمایشگاه انجمن شیمی آمریکا در سان فرانسیسکو ارائه دادند.