شمار مبتلایان به زوال عقل در ایران رو به افزایش است

به گزارش ایرنا از دبیرخانه کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی، دکتر بابک زمانی هدف از برگزاری این کنگره را بازآموزی متخصصان مغز واعصاب عنوان کرد و افزود: همچنین تلاش داریم با ارتقای آگاهی مردم و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی به کاهش آمار بیماری‌های شایع مغز و اعصاب همچون سکته مغزی در جامعه دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر اساتید و صاحبنظران داخلی همکارانی از آمریکا و اروپا نیز در این کنگره شرکت می کنند، افزود: برقراری ارتباط بین المللی پزشکان بخش‌های مختلف مغز و اعصاب با پزشکان کشورهای مختلف دنیا و کشورهای همسایه محدود است و رفع این مشکل از دیگر اهداف برگزاری کنگره است.
زوال عقل باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار می شود و از شایعترین نوع بیماری زوال عقل، آلزایمر است. 
بر اساس آمار مرکز بین المللی آلزایمر، در حال حاضر 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد. 
زمانی گفت: علاوه بر زوال عقل، شایعترین بیماری های مغز و اعصاب در ایران و جهان سکته مغزی است که دومین علت مرگ و میر در ایران و مهمترین علت ناتوانی به شمار می‌رود؛ همچنین سردرد بیماری بسیار شایعی است که این موضوعات در کنگره مطرح خواهد شد. 
زمانی با بیان اینکه در برخی درمان‌ها مانند درمان سکته مغزی در کشور ما آنطور که باید و شاید پیشرفت نکرده است، گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در این زمینه شده و تلاش می‌کنیم با ارتقای آگاهی مردم نیز به کاهش آمار سکته مغزی در جامعه دست یابیم.
رئیس کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ادامه داد: ام اس نیز از بیماری هایی است که شیوع آن در کشور ما مانند کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است؛ از این رو یکی از اهداف این کنگره این است که روش های درمانی ام اس را روزآمد کنیم. 
بیست و چهارمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی 12 تا 15 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا