ثبت پتنت: نانوذرات پوشش‌دار برای تولید هیدروژن از آب

هایپرسولار (HyperSolar) از شرکت‌های فعال در حوزه تولید هیدروژن به عنوان سوخت تجدیدپذیر است. این شرکت به دنبال استفاده از نور خورشید برای شکستن مولکول‌های آب و تولید هیدروژن است. هایپرسولار اعلام کرد، پتنت جدید این شرکت با عنوان Photoelectrochemically Active Heterostructures, and Systems for Producing Desired Products و شماره 9593053 توسط دفتر اختراعات USPTO به ثبت رسیده است.
این فناوری مربوط به ابزاری است که در آن از نانوذرات برای شکست مولکول‌های آب استفاده می‌شود. این نانوذرات دارای پوششی است که مانع از خوردگی آنها در طول فرآیند تولید هیدروژن می‌شود. این پوشش می‌تواند کارایی تبدیل را افزایش و هزینه کار را کاهش دهد.
این فناوری‌ تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا یک ورق نازک برای تولید هیدروژن از نور خورشید ایجاد کنند. بنابراین میزان ماده مصرفی در مقایسه با پیل‌های خورشیدی رایج به حداقل می‌رسد.
تیم یانگ، مدیرعامل شرکت هایپرسولار، می‌گوید: « پیشرفت‌های انجام شده ما طی چند سال گذشته از نقطه نظر توانمندی تولید هیدروژن تجدیدپذیر بسیار قابل توجه بوده است. این فناوری به تقلید از فتوسنتز طراحی شده تا مولکول آب به اکسیژن و هیدروژن شکسته شود. اگر توسعه این فناوری تداوم یابد و تجاری‌سازی شود، ما معتقدیم که این فناوری‌ می‌تواند ارزش زیادی در بازار تولید هیدروژن داشته باشد.»
تحقیقات شرکت هایپرسولار روی توسعه انرژی‌های کاملاً تجدیدپذیر تمرکز دارد تا با انرژی کم، هیدروژن تولید شود. این شرکت ذراتی برای شکافت مولکول‌های آب ارائه کرده که می‌تواند از نور خورشید برای تولید هیدروژن که فرآیندی شبیه به فتوسنتز است، استفاده کند. هر ذره یک ژنراتور کامل هیدروژن دارای یک سل خورشیدی ولتاژ بالا و متصل  به یک کاتالیست شیمیایی است. این کار با استفاده از یک پوشش انجام شده است.
 
 
گزارش:مهگل غفاری 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا