اجرای سند نقش جهاد دانشگاهی درنقشه جامع علمی از مهمترین اولویت ها در سال 96 است

به گزارش ایرنا،دکتر حمید رضا طیبی افزود: این سند شامل ماموریت جدید این نهاد در رشد شتاب علمی و فناوری کشور در هفت بند است که در مهرماه سال 94 ابلاغ شده و تاکنون اجرایی نشده است.

وی مدیریت انتقال و توسعه فناوری، ایجاد نهاد پژوهشی و فناوری ملی و مشارکت در توسعه آموزش مهارت های پیشرفته از جمله ماموریت های جدید براساس این سند است که در تلاش هستیم آنها در سال 96 اجرایی کنیم. 
طیبی تدوین برنامه ششم توسعه این نهاد را از مهمترین اولویت های جهاد دانشگاهی در سال 96 اعلام کرد و گفت: از مهمترین برنامه های این نهاد در سال جاری تهیه برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی است که تقریبا همزمان با برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور است و برای اولین بار در جهاد دانشگاهی زمان اجرایی آن از سه سال به 5 سال افزایش یافته است.
رییس جهاد دانشگاهی افزود: انتظار داریم با اجرای آن همه واحدهای جهاد دانشگاهی در چهار حوزه فرهنگی، آموزشی، علمی و کارآفرینی موفق به انجام فعالیت های شاخص و برگزیده شوند. به ویژه واحدهای که تا به حال دارای فعالیت های شاخص علمی و فناورانه نبوده اند به این اهداف دست یابند.
وی به اهم فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی در سال 95 اشاره کرد و گفت: رونمایی از 2 داروی تولید شده در پژوهشکده گیاهان دارویی بنام 'لیورسل' برای کاهش قند خون و دیابت و داروی ' ملیتروبیک' در درمان آلزایمر از مهمترین فعالیت این مجموعه در سال گذشته است.
طیبی ادامه داد که تولید آنتی بادی دوگانه به منظور از بین بردن سلول های سرطانی در مدل آزمایشگاهی توسط پژوهشکده سرطان سینه، تولید داروی ضد سکته قلبی توسط پژوهشگاه رویان و تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی بیماری سیستیک فیبروزیس و تایید انجام موفقیت آمیز مرحله حیوانی واکسن ضد سرطان توسط پژوهشگاه ابن سینا از دیگر فعالیت های مهم این نهاد در سال 95 است.
وی، تولید مته حفاری سه دنده ای، ساخت مبدل فرکانسی و طرحی و ساخت فرستنده FM 20 کیلوات را از مهمترین دستاوردهای این مجموعه در حوزه مهندسی در سال گذشته اعلام کرد.
رییس جهاد دانشگاهی گفت: از اقدامات مهم انجام شده در سال 95 جلب نظر معاونت تحقیق و فناوری سازمان برنامه و بودجه برای اجرای 7 طرح بزرگ در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مرتبط با مسائل و مشکلات کشور در این حوزه ها است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا