روز جهانی بک آپ

31 مارس روز جهانی ذخیره سازی نامگذاری شده است. این برای یاداوری مشکلات از دست رفتن داده ها است که برخلاف انچه که تصور میشود فقط برای دیگران رخ نداده و ممکن است برای همه پیش بیاید و به همین دلیل داشتن چندین کپی از داده های مهم بسیار حائز اهمیت است.

از دست دادن داده ها که میتوانند اسنادی مهم و یا تصاویر و ویدیوهای خانوادگی یا بسیاری چیزهای دیگر باشند میتواند برای همه پیش بیاید و به همین دلیل است که اینروز, برای یاداوری این موضوع به همه,روز جهانی بک اپ گرفتن نامیده شده است.
 
World backup Day بر اساس مطالعاتی انجام شده که نتایج ان نشان میدهند که سی در صد هرگز بک اپ نگرفته و بیست و نه در صد حوادثی که منجر به از دست رفتن داده ها شده اند تصادفی بوده اند. در واقع سرقت و اتش سوزی و سیل و حوادث دیگری نیز میتوانند باعث از دست رفتن داده هائی گاهی بسیار پر اهمیت گردند.
 
هر چند ذخیره سازی داده ها مهم است اما انجام صحیح ان نیز اهمیت دارد. میتوان داده های مهم را روی ساپورتهائی متفاوت کپی کرده و ذخیره نمود و یا از سرویسهای ذخیره انلاین استفاده نمود بخصوص که اخیرا بعضی از این سرویسها نرخ خود را کاهش داده اند. اگر هم این داده های شما بسیار محرمانه و یا خصوصی هستند میتوان انها را رمز نگاری کرده و یا روی دو NAS یا Network Attached Storage که در دو مکان متفاوت هستند انها را هماهنگ سازی نمائید که البته این به پهنای باند زیادی نیاز دارد.

 

منبع:ترفندستان

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا