استخراج مس به وسیله مواد فعال زیستی

به گزارش زیست فن، آلمان یکی از مصرف کنندگان عمده ی مس محسوب می شود که بخشی از منابع مس خود را به صورت بازیافت و بقیه آن را به صورت سنگ معدن یا کنسانتره از کشور هایی مانند شیلی وارد می کند .

در پروژه مشترک تعریف شده بین آلمان و شیلی ، با هدف استخراج مس و فلزاتی مانند ملیبدن به صورت پایدار و کم خطر و پر بازده با استفاده از فرآیندهای زیستی می باشد. استفاده از مواد فعال زیستی استخراج شده از باکتریها برای عدم استفاده از مواد شیمیایی و یا کاهش آنها از طرح های پیشنهادی این پروژه محسوب می شود .

استفاده از باکتری ها برای این فرآیند به دلیل وفق پذیری باکتری ها با محیط های نمکی بسیار مناسب است . انجام این فرآیند نیاز به کشت سلول و یا خود باکتری ها به صورت زنده ندارد بلکه مواد فعال زیستی ، متابولیت ها ، مولکول های سلولی ومواد درون سلولی که قادر به تغییرات سطوح معدنی هستند برای این امر کافی می باشد .

شناور سازی یکی از روش های سنتی استخراج فلزات است که ادغام آن با باکتری ها منجر به زیست شناور سازی خواهد شد . یکی از ضایعات صنعت استخراج فلزات کانی پیریت آهن می باشد که معمولا به عنوان پسماند از محیط خارج می شود و نکته جالب این است که باکتری ها برای متابولیسم خود به این ماده نیاز دارند .ر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا