جایزه نوآوری در علم پزشکی هرینگتون اهدا شد

جایزه بین الملی هرینگتون (Harrington)  برای نوآوری در علم پزشکی، سال 2014 توسط موسسه کشف هرینگتون در بیمارستان دانشگاهی کلیولند (اوهایو) و انجمن تحقیقات بالینی آمریکا (ASCI)، با هدف تقدیر از پزشکان – دانشمندانی که دستاوردهای قابل توجهی در بخش نوآوری، خلاقیت و کاربردهای بالینی پزشکی دارند، بنیان گذاشته شد.

کمیته ای متشکل از اعضای شورای ASCI و انجمن مشاوران موسسه کشف هرینگتون، با بررسی نتایج تحقیقات و دستاوردهای 58 نامزد از 49 موسسات علمی مختلف جهان، برندگان سال 2017 را مشخص کردند.

دنیل دروکر از بیمارستان ماونت سینای کانادا، جوئل هابنر از بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا، جنز هولست از دانشگاه کپنهاگ دانمارک بدلیل کشف هورمون های اینکرتین (هورمون های گوارشی) و تبدیل نتایج این کشف به درمان های تحول آفرین برای بیماری های متابولیک از جمله دیابت، به صورت مشترک به عنوان برندگان چهارمین دوره اعطای این جایزه معرفی شدند.

 

(از راست به چپ: جنز هولست، جوئل هابنر، دنیل دروکر)

دکتر هابنر و دکتر هولست موفق به کشف هورمون پپتید 1 شبه گلوکاگون (GLP-1) شدند و دکتر دروکر نتایج این کشف را به درمان پیشگامانه ای برای دیابت تبدیل کرد.

نتایج تحقیقات این دانشمندان همچنین منجر به کشف و توسعه بالینی پپتید 2 شبه گلوکاگون (GLP-2) برای اختلالات روده یا سندرم روده کوتاه شد.

جایزه هرینگتون شامل هدیه نقدی 20 هزار دلاری، ارائه سخنرانی ویژه در نشست مشترک انجمن پزشکان آمریکا و انجمن تحقیقات بالینی آمریکا (ASCI) در 21 آوریل (1 فروردین 96) و چاپ مقاله در The Journal of Clinical Investigation است.

برندگان جایزه بین المللی هرینگتون برای نوآوری در علم پزشکی:

سال 2014: دکتر هری دیتس، متخصص قلب کودکان از بیمارستان جانز هاپکینز برای کمک به درک بیولوژی و درمان سندرم مارفان (Marfan) که منجر به آنوریسم مرگبار در کودکان و بزرگسالان می شود.

سال 2015: دکتر داگلاس لووی از آزمایشگاه انکولوژی سلولی و سرپرست موسسه ملی سرطان برای کشفیاتی که منجر به توسعه واکسن پاپیلومای انسانی (HPV) برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم شد.

سال 2016: دکتر جفری فریدمن از دانشگاه راکفلر برای کشف لپتین که رفتار تغذیه ای را کنترل کرد و برای درمان اختلالات مرتبط مورد استفاده قرار می گیرد.

سال 2017: دکتر دنیل دروکر، دکتر جوئل هابنر و دکتر جنز هولست بدلیل کشف هورمون های اینکرتین و تبدیل نتایج این کشف به درمان های تحول آفرین برای بیماری های متابولیک از جمله دیابت.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: eurekalert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا