تولید محصولات فضایی مبتنی بر نیاز کاربران ضروری است

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری ایسنا، منوچهر منطقی در خصوص تولید مقالات علمی در حوزه فضایی، اظهار کرد: در حوزه تولید علم در حوزه فضایی در سال ۲۰۱۵ رتبه ۱۱ را در دنیا داشتیم و از این نظر فاصله چندانی با دنیا نداریم.

وی افزود: به طور مثال از برخی از نتایج علمی مقالات علمی که در این حوزه توسط متخصصان و محققان ایرانی تولید می‌شود نمی توانیم استفاده کنیم و مورد استفاده کشورهای دیگری قرار می‌گیرد.

به گفته منطقی، برای پیاده سازی این علم باید دو مرحله طی شود؛ یکی این که این علم نیاز به آزمایش‌گری دارد تا به المان قابل استفاده در ماهواره تبدیل شود و دیگری اینکه در تولیدات فضایی به نیاز کاربران نیز توجه شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های حوزه فضا بسیار محدود است و یکی از برنامه‌های جدی ما این است که زیرساخت‌ها کامل شوند، چون بخش هوا فضا در صنعت جهان جزو اولویت‌های اصلی است، بنابراین باید روی زیرساخت توجه زیادی شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رییس مرکز ملی فضایی ایران تصریح کرد: بعد از این مرحله باید روی تولید محصول مبتنی بر نیاز کاربر تمرکز کنیم؛ کاری که تاکنون به دلیل اهمیت دستیابی به فناوری چندان به آن توجهی نمی‌کردیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا